موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
10000
۰۴ آبان ۱۳۹۵

61 میلیون کودک چینی بدون سرپرست

جمعیت بیش از حد کشور چین موجب مهاجرت پدرها و مادران شده که در اثر این پدیده، فرزندان آنها به تنهایی رشد می‌کنند.

به گزارش کودک پرس ,آمارهای سازمان کنترل جمعیت چین از بی‌سرپرستی 61 میلیون کودک چینی حکایت دارد. 247 میلیون خانواده چینی در سال 2016 مهاجرت کرده‌اند و کودکان خود را در مرکز نگهداری کودکان و یا در خوش‌بینانه‌ترین حالت در کنار مادربزرگ‌هایشان جای می‌گذارند و به خاطر مشکلات مالی و مسکن به شهرهای دیگر مهاجرت می‌کنند.

کشور چین با جمعیت بیش از یک میلیاردی خود به عنوان پر جمعیت‌ترین کشور جهان با مشکلات اقتصادی و فرهنگی بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند.

گرچه نسبت به تعداد ساکنان کشور خود، توانسته در زمینه اشتغال و اقتصاد مؤفق عمل کند، ولی کافی نیست و نبود شغل در حد نیاز مردم موجب مهاجرت آنها به شهرها و حتی کشورهای دیگر شده است.

اگر بپذیریم فراهم کردن شغل برای حدود نیم میلیارد مردی که در این کشور در حال زندگی هستند، ابدا کار ساده‌ای نیست و تا همین حد هم دولت چین بسیار مقتدرانه توانسته عمل کند، مسئولین دولتی چین را برای آنچه که در توانشان بوده و انجام داده‌اند ستایش می‌کنیم.

 

 

کودکان این مهاجران در سال نهایتا 3 بار پدر و مادر خود را می‌بینند. بعضی از آنها از همین تعداد ملاقات کم هم محروم هستند و خانواده‌هایشان تنها در شب سال نو دور هم جمع می‌شوند.

یک محقق از مطالعات جامعه شناسی و جمعیت در دانشگاه Renmin چین توصیه می‌کند، مهاجران به روستاهای محل زندگی خود پناه ببرند تا شهرهای دیگر؛ آنجا برای خود مشاغل روستایی ایجاد کنند تا کودکان را از بحران بی‌والدینی خارج کنند.

اگر این رویه در چین ادامه پیدا کند بزهکاری، فساد اجتماعی، بی‌سوادی و ناامیدی رشد و پیشرفت اقتصادی دولت چین را از بین خواهد برد و در آینده‌ای نزدیک شاهد شکست چین در تمام عرصه‌ها خواهیم بود.

منبع:خبرگزاری فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار