موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
212260
۲۶ دی ۱۳۹۸

​تشریح داوری مرحله شهرستانی چهارمین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان

فرمهر منجزی، دبیر اجرایی جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان، روند داوری و نیز مستندسازی باشگاه‌های شرکت‌کننده در چهارمین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان را تشریح کرد.

به گزارش کودک پرس ، دبیر اجرایی جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان درباره داوری مرحله اولیه این دوره از جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان گفت: داوری مرحله شهرستانی که در دبیرخانه شهرستان های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، لزوماً  از همان افراد دبیرخانه جام در شهرستان تشکیل نمی شود و دبیرخانه جام می‌تواند گروه داوری را از افراد بیشتری حداقل از  ۵ تا ۷ نفر داور انتخاب کند.

وی ادامه داد:  این داوران می توانند کسانی باشند که شناخت کامل از باشگاه‌ها و فعالیت آن‌ها دارند، ادبیات کودک را بشناسند، با حوزه کودک و نوجوان آشنایی داشته باشند، اطلاع دقیق از فراخوان جام باشگاه‌ها و شیوه‌نامه آن دارند.

دبیر اجرایی جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان درباره ترکیب داوران جام باشگاه‌ها گفت: این افراد می‌توانند از معلمان و مدیران آموزش ‌وپرورش و یا از مدیران مهدهای کودک باشند؛ چون در بخش مهدکودک هم باشگاه‌های برگزیده انتخاب می‌شوند. همچنین می‌توان از کمک اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان و کانون‌های پرورش فکری کودک و نوجوان در داوری‌ها استفاده کرد و حتماً به این نکته توجه شود که داوران انتخابی امسال باشگاه کتاب‌خوانی نداشته باشند تا داوری بدون مشکل و جانب‌دارانه انجام گیرد.

منجزی در مورد نحوه داوری چهارمین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و خاطرنشان کرد: امسال داوری مرحله استانی نداریم و اگر استانی تقاضای برگزاری داوری مرحله استانی داشته باشد باید با هماهنگی دبیرخانه مرکزی این کار را انجام دهد و توجه شود که پس از داوری مرحله استانی و مشخص شدن برگزیده‌های استانی، مستندات و برگزیده‌هایی که در مرحله شهرستانی انتخاب‌شده‌اند به‌طور کامل به دبیرخانه مرکزی ارسال شوند. داوری که امسال طبق فراخوان جام باشگاه‌ها توسط دبیرخانه مرکزی مدنظر است داوری در مرحله شهرستان است و هدف از این کاردیده شدن باشگاه‌های بیشتری در مرحله نهایی و کشوری است.

وی افزود: دبیرخانه شهرستان‌ها پس از داوری مستندات باشگاه‌های تابعه سه باشگاه با تمامی مستندات این باشگاه‌ها، به‌عنوان باشگاه‌های برگزیده، سه نامه به نویسنده، مترجم و یا تصویرگر کتاب که می‌تواند این سه نامه از باشگاه‌های برگزیده نباشد و سه فیلم موبایلی معرفی کتاب به همراه دو نویسنده، مترجم و یا تصویرگر و کتاب‌فروش فعال را اگر در شهرشان کتاب‌فروشی بوده که با جام باشگاه‌ها همکاری داشته است و کتاب‌های جام را در اختیار اعضای باشگاه‌ها قرارداده است و برنامه‌های ابتکاری ترویج کتاب‌خوانی داشته است و از میزان فروش خوبی در جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی برخوردار است را انتخاب و به دبیرخانه مرکزی تهران معرفی کنند.

دبیر اجرایی جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در پایان به این نکته اشاره کرد که مربیان و تسهیل‌گران وقتی پرونده‌های باشگاه خود را به دبیرخانه شهرستان‌ها ارسال می‌کنند بانظم و ترتیب مناسبی این کار را انجام دهند و مستندات ارسالی پراکنده نباشد و از زیبایی و خلاقیت خاص برخوردار باشد. فعالیت‌هایی را که باشگاه‌ها انجام داده‌اند را به ترتیب در یک کتابچه تنظیم کنند و این فعالیت را شرح دهند و در کنار آن عکس‌های آن فعالیت را قرار دهند و سایر عکس‌ها و فیلم‌های فعالیت باشگاه خود را در یک لوح فشرده با ذکر عنوان برنامه بارگذاری کنند.

منجزی خاطرنشان کرد: نامه‌های بچه‌ها به نویسندگان کتاب‌ها را در یک پاکت و در کنار پرونده مکتوب قرار دهند و فیلم‌های معرفی کتاب را نیز به همراه مشخصات معرفی کننده کتاب در لوح فشرده بارگذاری کنند و به دبیرخانه مرکزی ارسال کنند و به شاخص‌های داوری که از سوی دبیرخانه مرکزی اعلام‌شده است حتماً توجه داشته باشند و سعی کنند بر اساس این شاخص‌ها مستندات خود را ارسال کنند.

 

 

 

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار