موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
205497
۲۶ شهریور ۱۳۹۸

دو میلیون کودک ممکن است هرگز به مدرسه نروند

تازه‌ترین برآورد‌های صورت گرفته توسط یونسکو: دویست و پنجاه و هشت میلیون کودک و نوجوان در سال ۲۰۱۸ امکان دسترسی به مدرسه را نداشتند.

به گزارش کودک پرس ، سازمان آموزشی، علمی، فرهنگی ملل متحد (یونسکو) هشدار داد ممکن است امسال نزدیک به دوازده میلیون کودک امکان رفتن به مدرسه را نداشته باشند.
یونسکو اعلام کرد از بیش از ده سال پیش نرخ سوادآموزی کودکان در جهان هیچ پیشرفتی نداشته است.
تازه‌ترین برآورد‌های صورت گرفته توسط یونسکو که جمعه گذشته منتشر شد نشان می‌دهد که دویست و پنجاه و هشت میلیون کودک و نوجوان در سال ۲۰۱۸ امکان دسترسی به مدرسه را نداشتند. این رقم حدود یک ششم جمعیت جهان را در این رده سنی (شش تا هفده سال) شامل می‌شود. اگر تدابیر موثری و فوری در این زمینه به اجرا گذاشته نشود، دوازده میلیون کودک دیگر نیز امسال امکان رفتن به مدرسه را پیدا نخواهند کرد.
در این شرایط فراهم کردن شرایط آموزش فراگیر و باکیفیت برای همه در جهان بسیار دشوار خواهد بود و تحقق اهداف توسعه پایدار که جامعه جهانی برای افق سال ۲۰۳۰ تعیین کرده است، امکان پذیر نخواهد بود.

اطلاعات جدیدی که درباره کودکان محروم از سوادآموزی در جهان منتشر شده است، پیش بینی‌های اخیر یونسکو را در این زمینه تایید می‌کند. یونسکو هشدار داده است که اگر شرایط به همین منوال ادامه داشته باشد و برای بهبود آموزش و سوادآموزی کودکان در عرصه جهانی اقدامی موثر انجام نشود، یک ششم از کودکان جهان در ۲۰۳۰ بی‌سواد خواهند ماند و تنها شش دهم از کودکان آموزش دوره متوسطه را به پایان خواهند رساند.

این آمار و اطلاعات همچنین شکاف عمیق میان کشور‌های ثروتمند و فقیر جهان را نمایان می‌سازد. در کشور‌های با میزان درآمد پائین نوزده درصد از کودکانی که در سن آموزش ابتدایی قرار دارند (تقریبا شش تا یازده سال) باسواد نیستند در حالی که این رقم در کشور‌های برخوردار از درآمد بالا تنها دو درصد است.

 

اما زمانی که صحبت از نوجوانان به میان می‌آید شکاف میان این کشور‌ها نیز افزایش می‌یابد. در کشور‌های با درآمد پائین، حدود شصت و یک درصد از کل نوجوانان بین پانزده تا هفده سال باسواد نیستند در حالی که این رقم در کشور‌های با درآمد بالا به هشت درصد کاهش می‌یابد.

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار