29498
۲۹ مهر ۱۳۹۶
در برلین و هامبورگ برگزار شد؛

نشست «خانواده، تربیت کودک و ارزش‌ها و حکمت‌های ایرانی» با حضور حکیمه دبیران

نشست «خانواده، تربیت کودک و ارزش‌ها و حکمت‌های ایرانی» با حضور حکیمه دبیران، محقق و نویسنده برجسته كشورمان در شهرهای برلین و هامبورگ، برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، حکیمه دبیران، استاد دانشگاه، محقق و نویسنده برجسته كشورمان در سلسله برنامه‌های سفر خود به آلمان با همكاری رایزنی فرهنگی كشورمان در جمع ایرانیان مقیم، معلمین، دانش‌آموزان، انجمن اولیا و مربیان مدارس شهرهای برلین و هامبورگ حضور یافت و سخنرانی کرد.

نقش خانواده در پیشبرد جامعه، حقوق متقابل پدر و مادر و فرزندان، عرفان؛ زبانی مشترک برای همگرایی جهان معاصر، معرفی بُعد معنوی و عرفانی خانم پروفسور آنه ماری شیمل(اسلام‌شناس و خاورشناس آلمانی)، معنویت برای همه، قرآن و تأثیر آن در اخلاق، کاربرد حکمت قرآنی در صلح جهانی و تحکیم و تداوم روابط فرهنگی ایران و آلمان از جمله محورهای سخنرانی حکیمه دبیران، بود.

وی به دلیل تسلط عمیق بر قرآن كریم، احادیث، حکمت‌های ایرانی، اشعار و اندرزهای فارسی با استناد به ادبیات غنی و میراث شعرای سترگ چون مولوی، حافظ، فردوسی، سعدی، پروین اعتصامی و … تأثیری عمیق را بر ذهن مخاطبان برجای نهاد.

حكیمه دبیران از سوی اداره كل فرهنگی ایرانیان خارج از كشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با همكاری رایزنی فرهنگی كشورمان به آلمان سفر كرده است.

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار