22065
۲۸ مرداد ۱۳۹۶

گزارشی دلخراش از کودک آزاری در سیرجان

پنجشنبه هفته گذشته یک کودک یک‌ونیم‌ساله با بریدگی بسیار شدید در مچ دست، شکستگی استخوان هر دو دست و آثار کبودی و سوختگی بر روی بدن توسط اورژانس سیرجان به بیمارستان امام رضا(ع) منتقل شد. در تحقیقات اولیه مادر این کودک اعلام کرد که بچه از دست عمویش به زمین افتاده و بر اثر زمین‌خوردگی دچار این جراحات شده است.

به گزارش کودک پرس ، کودک‌آزاری‌هایی طی ماه‌های اخیر گزارش شده است که در چهار مورد منجر به فوت کودکان شده است. بیشترین کودک‌آزاری‌ها در تهران صورت گرفته است. کودک‌آزاری به عنوان یک جرم عمومی شناخته می‌شود، اما اثبات کودک‌آزاری شرایط بسیار سختی دارد و زمانبر است. بنابراین نیاز است که مسئولان سازمان‌های حمایتی و قضائی کشور چاره‌ای اساسی برای این موضوع بیندیشند و همچنین مجلس نیز لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را که مدت زیادی است در مجلس بی‌نتیجه مانده هرچه سریع‌تر به تصویب برساند تا با سخت‌تر شدن مجازات‌های کودک‌آزاری و همچنین افزایش قانونمندی در این زمینه کمتر شاهد حوادث تلخ برای کودکان ایرانی باشیم. بر اثر کودک‌آزاری تعداد قابل توجهی کودک در فاصله زمانی کمتر از دو سال جان باختند. امیرطاهای شش‌ساله براثر ضرب‌وشتم توسط پدر کشته می‌شود، نگار 5/2‌ساله نیز در اثر ضرب‌وشتم‌های پدر فوت می‌کند. ستایش شش‌ساله مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد و کشته می‌شود. مرگ رقیه پنج‌ساله به دلیل مرگ‌مغزی و جراحات ناشی از ضرب‌و‌شتم توسط ناپدری او اتفاق می‌افتد. در این میان و در هفته‌های اخیر مرگ دو کودک بسیار خبرساز شده و حساسیت‌های زیادی در این زمینه به وجود آورده است. آتنای هفت‌ساله ربوده و کشته می‌شود و بنیتای شش‌ماهه تک و تنها در خودروی پدر با وجود گرمای طاقت‌فرسای تابستان رها می‌شود. تمام مقتولان کودکند، کودک و بی‌گناه! آنها اولین و آخرین‌ قربانیان نیز نیستند. درواقع نبود قانونی محکم و بازدارنده درباره حقوق کودکان و نوجوان هر روز قربانی جدیدی از میان آنها می‌گیرد. علاوه بر آنکه باید در زمینه برخورد با کودکان ‌و‌ نوجوانان برای برخی والدین ایرانی فرهنگسازی کرد و آنها را متوجه عواقب رفتار‌های خشن و لجام‌گسیخته خود با کودکان و نوجوانشان ساخت باید با افرادی که بی‌توجه به تمام قوانین موجود و همچنین عواطف ‌انسانی کودکان و نوجوانان را تنها به واسطه پدر و مادر بودن دارایی خود می‌دانند و هر رفتاری با آنها انجام می‌دهند، برخورد کرد. کودکان و نوجوانان به عنوان بخش قابل‌توجهی از جامعه نیازمند مراقبت، توجه و حقوق برابر با بزرگسالان هستند و سازمان‌های دولتی باید مدافع حقوق آنها باشند.

تشریح وضعیت کودک یک‌و‌نیم‌ساله

پنجشنبه هفته گذشته یک کودک یک‌ونیم‌ساله با بریدگی بسیار شدید در مچ دست، شکستگی استخوان هر دو دست و آثار کبودی و سوختگی بر روی بدن توسط اورژانس سیرجان به بیمارستان امام رضا(ع) منتقل شد. در تحقیقات اولیه مادر این کودک اعلام کرد که بچه از دست عمویش به زمین افتاده و بر اثر زمین‌خوردگی دچار این جراحات شده است. منابع محلی از آغاز تحقیقات پلیس در مورد این حادثه خبر دادند. به گزارش آنا، برخی رسانه‌های محلی نیز اعلام کردند که این کودک مربوط به ایزدآباد سیرجان بوده که به دلیل شدت جراحات، پزشکان این کودک را برای ادامه مداوا به بیمارستان کرمان اعزام کرده‌اند. جزئیات بیشتری از این حادثه تاکنون منتشر نشده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار