179956
۱۵ مهر ۱۳۹۷

ارایه‌ مشاوره‌ رایگان به خانواده‌ها در هفته‌ ملی کودک

تربیت و فرزندپروری کودکان و مشاوره‌هایی در حوزه‌ی مشکلات ارتباطی بچه‌ها در فضاهای رسمی آموزشی، بخشی از فعالیت غرفه‌های مشارکت‌کننده در برنامه‌های هفته‌ ملی کودک است که به‌صورت رایگان ارایه می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، فاطمه مهدی‌خانی، مسوول غرفه‌ی موسسه‌ی آوای مهر کودک (مرکز مشاوره تخصصی نهال) همزمان با افتتاح برنامه‌های هفته‌ ملی کودک در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون در خیابان حجاب، به لزوم ارایه‌ مشاوره‌های تخصصی به خانواده‌ها تاکید کرد و گفت که این مرکز خصوصی و تخصصی، تا پایان این هفته خدمات رایگان به خانواده‌ها ارایه می‌دهد.

هفته‌ ملی کودک از 14 مهر درحالی در سراسر ایران آغاز شده است که بیش از 20 سازمان و نهاد کشوری در برگزاری برنامه‌ها و غرفه‌های نمایشگاهی آن مشارکت کرده است. گروه‌های تخصصی خصوصی و موسسات مردم‌نهاد نیز در این هفته خدمات رایگانی را برای مردم و بچه‌ها پیش‌بینی کرده‌اند.

بر همین اساس، موسسه‌ی آوای مهر کودک در این هفته مشاوره‌های رایگان و کارگاه‌هایی را در زمینه‌هایی مثل خودمراقبتی در قالب بازی و سرگرمی برگزار می‌کند؛ مسوول این غرفه می‌گوید که کارشناسان ما بر اساس بازی‌هایی که بچه‌ها انجام می‌دهند با روحیات‌شان آشنا می‌شوند و بازخورد آن را به والدین منتقل می‌کنیم یا مشکل و استرس بچه‌ها شناسایی می‌شود.

 

او از مشکلاتی که کودکان در محیط مدرسه دارند نیز یاد می‌کند و توضیح می‌دهد که یکی از بیشترین مراجعه‌های خانواده‌ها به این موسسه در حوزه‌ی تربیت و فرزندپروری است، از سوی دیگر با توجه به شروع مدارس، مشکلات بچه‌ها با سیستم آموزشی و یا سبک رفتاری والدین با کودکان مهم‌ترین دغدغه‌ی مراجعان است.

 

او توضیح می‌دهد که گاهی مشکل از خود کودکان است و گاهی مشکل از سوی والدین؛ به‌طوری که گاهی تعصبات بی‌دلیل و سخت‌گیری‌ها مشکل‌آفرین اند که در این حوزه نیز کارشناسان ما مشاوره ارائه می‌دهند.

ویژه‌نامه‌های هفته‌ ملی کودک صبح روز 14 مهر در تهران و بسیاری از شهرهای کشور آغاز شده و اغلب سازمان‌ها و نهادها در کنار کانون پرورش فکری برنامه‌های متنوعی به صورت رایگان برگزار می‌کنند.

اکران فیلم و نمایش تئاتر، بازدید از موزه‌ها، ارایه‌ی خدمات مشاوره‌ای روان‌پزشکی و اجتماعی کودک، ارایه‌ی تخفیف‌ها در برخی خدمات شهری کشور و… از برنامه‌های سراسری و کشوری است که در اغلب شهرها درحال برگزاری است.

 

نشست‌های تخصصی، نقد و بررسی کتاب، کارگاه‌های آموزشی در حوزه‌ی کودکان و والدین، مسابقات اینترنتی، جشنواره‌های فرهنگی و هنری نیز از دیگر بخش‌های این برنامه‌ها است.

همچون سال‌های گذشته در این هفته ثبت‌نام کودکان و نوجوانان در مراکز فرهنگی هنری کانون رایگان خواهد بود.

 

این برنامه‌ها در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران از ساعت 9 تا 19 روزهای 14 تا 20 مهر برگزار می‌شود.

 

 

 

 

منبع: پانا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار