176390
۲۷ شهریور ۱۳۹۷
رئیس بهزیستی گچساران؛

بازگشت ۶ کودک کار به تحصیل/ شناسایی ۹ کودک کار دختر در گچساران

رئیس بهزیستی گچساران گفت: در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ با همکاری آموزش و پرورش تعداد ۶ کودک کار که به دلیل فقر ترک تحصیل کرده بودند برای تحصیل به مدرسه بازگشتند.

به گزارش کودک پرس ، سید مهران کشاورز با بیان اینکه  درحال حاضر30 کودک کار و خیابانی شهر توسط اورژانس اجتماعی بهزیستی گچساران  شناسایی شده است، اظهار کرد: بدسرپرست بودن کودکان، امرار معاش و گذران اوقات فراغت از دلایل کار کودکان است.

وی با اشاره به اینکه خانواده این کودکان از نظر سطح درآمدی فقیر و نابسامان بوده و اغلب به دلیل بیکار بودن سرپرست خانوار، کودکان این وظیفه را به دوش می‌‌کشند، ابراز کرد: وجود کودکان کار  در شهرستان به علت مشکلات فرهنگی، اقتصادی و معیشتی است.

 رئیس بهزیستی گچساران  در ادامه افزود: از مجموع کودکان کار شناسایی شده در سطح شهرستان 9 نفر از آنها به صورت فصلی مشغول به کار  هستند.

 این مسوول ادامه داد:  از مجموع 21 کودک کار  تعداد 11 نفر آنها غیربومی و تعداد 10 کودک کار بومی در این شهرستان توسط اورژانس اجتماعی بهزیستی گچساران شناسایی شده‌اند.

 

 وی با اشاره به اینکه کودکان کار به گروه سنی زیر 18 سال گفته می‌شود، اذعان کرد: از این تعداد کودک‌کار  9 دختر و 12 پسر کودک کار هستند.

 رئیس بهزیستی گچساران خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی 96-97 با همکاری آموزش و پرورش تعداد 6 کودک کار که به دلیل فقر ترک تحصیل کرده بودند برای تحصیل به مدرسه بازگشتند.

 

 کشاورز  افزود: یکی از اهداف و فعالیت‌های مهم بهزیستی گچساران شناسایی کودکان کار  و بازگشت آنها به تحصیل است که در اولویت کاری این سازمان قرار گرفته است.

 

 

 

 

منبع:‌ فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار