موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
175260
۲۰ شهریور ۱۳۹۷
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد؛

نیازمند فیلم‌های تولیدی برای کودکان و نوجوانان به منظور صادرات هنری هستیم

احد آزادی‌خواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان معضلات فیلم‌های وارداتی در کشور خواستار تولید فیلم‌هایی در رده صادرات هنری شد.

به گزارش کودک پرس ، احد آزادی‌خواه با اشاره به جایگاه و وضعیت سینمای کودک و نوجوان ایران، گفت: اگرچه سینمای ایران توفیقات بسیار خوبی کسب کرده است و توانسته جایگاه خود را در کنار رقیبان جهانی باز کند اما به برخی از شاخه‌های این عرصه توجه چندانی نمی‌شود و سینمای کودک و نوجوان یکی از این شاخه‌ها به شمار می‌آید.

 

سهم کودکان و نوجوانان از سینمای ایران بسیار اندک است

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سهم کودکان و نوجوانان از سینمای ایران بسیار اندک است، ادامه داد: متاسفانه علیرغم هزینه‌های میلیاردی که هر ساله برای برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان می‌شود اما خروجی آن ارتباط بیشتر کودکان و نوجوانان با سینما را به دنبال نداشته و چنین بستری را ایجاد نکرده است.

 

مسئولان باید جشنواره فیلم کودک و نوجوان را از حالت فرمایشی خارج کنند

وی با اعتقاد به اینکه مسئولان باید جشنواره فیلم کودک و نوجوان را کاربردی کرده و از حالت فرمایشی خارج کنند، تاکید کرد: کاربردی کردن این جشنواره به معنای سفارش کار به کارگردانان و تهیه‌کنندگان حوزه سینمای کودک بدون دخالت در محتوای آثار آن‌ها است تا این افراد با توجه به شناخت و تجربه خود از نیاز کودک امروز به تولید فیلم اقدام کنند.

 

فاجعه محتوایی فیلم‌های وارداتی در حوزه کودک و نوجوان

آزادی‌خواه از فاجعه محتوایی فیلم‌های وارداتی سخن گفت و افزود: در حالی بخش عظیمی از انرژی افراد در داخل کشور صرف سانسور فیلم‌ها و انیمیشن‌های کودک و نوجوان وارداتی می‌شود که ما خود باید اکنون در جایگاه صادرکننده فیلم در این گونه سینمایی باشیم.

 

نیاز کشورهای اطراف به تولیدات سینمایی ایران

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشورهای اطراف به شدت نیازمند تولیدات سینمایی ایران هستند، اظهارکرد: با این وجود به دلیل نبود همیت، اراده و درک اهمیت اقتصادی و فرهنگی این مهم، هنوز در زمینه فوق حتی برای تامین نیاز داخلی سرمایه‌گذاری نشده دیگر چه برسد در دست گرفتن بازار منطقه.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار