171798
۲۸ مرداد ۱۳۹۷

۶۰۰ کودک‌کار در لرستان شناسایی شد‌

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان گفت: ۶۰۰ کودک‌کار در شهرستان خرم‌آباد، بروجرد و دورود شناسایی شد.

به گزارش کودک پرس ، قاسم ولی‌زاده در حاشیه نشست‌خبری معاون سیاسی استاندار لرستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به کودکان‌کار به‌عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار در استان لرستان کودک خیابانی نداریم ولی 600کودک کار در خرم‌آباد، بروجرد و دورود شناسایی‌شده است که از این تعداد 77درصد پدر و مادر دارند و بر اساس تعریف فرهنگ کار کودکان از طرف خانواده برای کار کردن فرستاده می‌شوند.

وی افزود: کودکان کار به‌عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی در اولویت 18گانه وزارت کشور قرار دارد که سازمان بهزیستی متولی پیگیری این موضوع است؛ متأسفانه در لرستان فرهنگ بومی در حوزه کودکان کار آسیب است به این معنی که هنوز در خانواده‌هایی که جنبه سنتی دارند کار کردن کودکان یک امر مثبت تلقی می‌شود و کودکان را وادار به فرهنگ کار کردن می‌کنند که از کودکی باید حرفه‌ای بیاموزند و درآمدی داشته باشند و همین امر سبب تقویت فرهنگ کار کردن کودکان از طرف خانواده‌ها می‌شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان عنوان کرد: برای حمایت از کودکان کار تأسیس یک مرکز حمایتی، آموزشی کودک و خانواده سپیده‌دم راداریم که برای 210کودک کار پرونده تشکیل‌شده و تحت آموزش‌های مهارتی قرار گرفته‌اند.

وی از دیگر اقدامات حمایت از کودکان کار را انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با فنی و حرفه‌ای جهت آموزش حرفه به این کودکان دانست و بیان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه 60نفر از این کودکان مورد آموزش قرار گرفتند و همچنین تفاهم‌نامه‌ای با بیمارستان شفا برای درمان رایگان این کودکان بسته‌شده است.

ولی زاده تصریح کرد: برای ثبت‌نام کودکان کار در کلاس‌های ورزشی فوتبال و کاراته هماهنگی‌های خوبی با سازمان ورزش و جوانان صورت گرفته است که بر اساس این هماهنگی حدود 80نفر از این کودکان به این سازمان معرفی‌شده‌اند.

منبع: تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار