موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
162970
۱۰ تیر ۱۳۹۷
مهدی سالم عنوان کرد؛

برنامه‌های شبکه امید برای هدفمند کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان بویژه دختران نوجوان

مهدي سالم مدیر شبکه امید از برنامه‌های پُر بار این شبکه برای ایام تابستان و هدفمند کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، مهدي سالم مدير اين شبكه درباره برنامه‌هاي تابستان شبكه اميد گفت: شبكه اميد چند راهبرد اصلي را در تابستان دنبال مي‌كند؛ يكي از آنها مربوط به اشتغال و مهارت‌آموزي در است. بر اين اساس تلاش مي‌كنيم تا نوجوانان را براي پيوستن مشاغلي كه برايشان امكان‌پذير است، تشويق كنيم. آشنايي نوجوانان با مشاغل مختلف در قالب برنامه «كارستان» كه شاهد فصل تازه اش در تابستان خواهيم بود ما را به اين راهبرد نزديك مي كند.

وي افزود: در گذشته بچه‌ها در تابستان سر كار مي‌رفتند و نتايج مفيدي از اين اشتغال كسب مي كردند. تلاش ما بر اين است كه با توليد برنامه‌هايي در اين راستا هم صاحبان مشاغل و هم نوجوانان را براي اشتغال‌هاي كوتاه مدت ترغيب كنيم.

مدير شبكه اميد راهبرد بعدي شبكه در ايام تابستان را ترغيب نوجوانان به فعاليت هاي اجتماعي و جهادي عنوان كرد و افزود: با همراهي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزي، وزارت آموزش و پرورش و كانون پرورش فكري تلاش مي كنيم اردوهاي جهادي،كارهاي عام المنفعه و ترغيب به كتابخواني را در برنامه هاي مناسبي براي نوجوانان فراهم كنيم.

او با تاكيد بر افزايش مخاطبان اين شبكه در تابستان به دليل وجود اوقات فراغت خاطرنشان كرد: امسال اولين سالي است كه يك تابستان كامل در خدمت مخاطب نوجوان هستيم از اين رو بيشترين سهم برنامه ها را به حوزه مسابقات تخصيص داده ايم.

سالم تصريح كرد: در حال حاضر چند مسابقه تلويزيوني در حال پخش است كه علاوه بر سرگرمي و هيجان به نوعي مهارت آموزي را هم به نوجوانان يادآور خواهند شد. سري دوم مسابقه «آماده باش»، فصل جديد مسابقه «بازي خور» و «به اضافه بازي» كه بر بازي هاي رايانه اي متمركز است و مسابقه «شبستان» از جمله اين موارد هستند.

مدير شبكه اميد با تاكيد بر اهميت بازي براي كودكان و نوجوانان راهبرد بعدي اين شبكه را توليد برنامه هاي سرگرم كننده مبتني بر بازي دانست و بيان كرد: با همكاري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان برنامه اي با محور بازي هاي فكري تدارك ديده ايم، همچنين تمركز بر بازي هاي روميزي كه جنبه تحليلي و فكري دارد هم سهم خوبي به بازي ها در اين شبكه داده است.

وي با اشاره به اهميت مخاطبان دختر در اين شبكه متذكر شد: متاسفانه در اغلب برنامه ها سرگرم كننده ، سهم دختران اندك است از اين رو تلاش كرديم تابستان امسال در همه برنامه سهم شايسته اي به دختران نوجوان ببخشيم.

به گفته سالم علاوه بر اختصاص فصل دوم مسابقه «آماده باش» به دختران، حضور اين بخش از جامعه را در برنامه هاي گفت و گو محور، هيجاني بيشتر خواهيم ديد.

سالم يكي از ماموريت هاي شبكه اميد را تمركز بر خانواده و نوجوانان برشمرد و اظهار كرد: در اين راستا آموزش‌هاي مستقيم و غيرمستقيمي در دستور كار شبكه قرار دارد و برنامه‌هايي در دست توليد است. مسابقه «رالي باز» با حضور نوجوانان و والدين شان از جمله اين موارد است كه در تابستان راهي آنتن مي‌شود.

مدير شبكه اميد افزود: با همكاري مركز فني و حرفه اي استان كرمان سري اول برنامه «نبرد روبات ها» در نوروز امسال روي آنتن رفت و به دليل استقبال نوجوانان اين برنامه در تابستان نيز توليد خواهد شد و همزمان با برگزاري اين مسابقه در كرمان روي آنتن شبكه اميد هم خواهد رفت.

وي در پايان گفت: شبكه اميد تلاش مي كند با توليد و پخش برنامه هاي آموزشي و تفريحي براي همه سلايق نوجوانان ،مرجع مناسبي براي آنان باشد. وي در پايان يادآور شد كه ساعت پخش اين شبكه تا ايام بازگشايي مدارس 24 ساعته خواهد بود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار