160658
۲۸ خرداد ۱۳۹۷

۴ هزار کودک واجد شرایط طرح محسنین نیازمند حمایت خیرین استان قم هستند

مدیرکل کمیته امداد استان قم گفت: ۴ هزار کودک در سطح استان واجد شرایط طرح محسنین هستند که از مردم درخواست حمایت از این کودکان راداریم.

به گزارش کودک پرس ، اکبر میرشکار با اشاره به جایگاه نخست استان قم در پرداخت صدقات به کمیته امداد اظهار داشت: در دو ماه نخست سال جاری یک میلیارد و 790 میلیون تومان کمک مردمی به‌حساب کمیته امداد واریزشده که 26 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی از تخصیص 200 یخچال به مددجویان کمیته امداد خبر داد و افزود: امسال 200 عدد یخچال، 300 کلر و 200 پنکه به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) تحویل داده‌شده که با شروع فصل گرما خانواده‌ای از مددجویان بدون وسایل سرمایشی نخواهیم داشت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم خرید مسکن را یکی دیگر از برنامه‌های کمیته امداد در سال جاری دانست و گفت: در دو ماه اول سال 6 باب مسکن برای مددجویان خریداری‌شده که امیدواریم با کمک خیرین این عدد را تا پایان سال به عدد 150 رسانده و بخشی از مشکلات مددجویان را رفع کنیم.

وی ادامه داد: خانه خریداری‌شده از 4 منبع تأمین مالی شده به صورتی که 10 میلیون تومان از محل منابع دولتی، 15 میلیون تومان از صدقات مردمی، 15 میلیون تومان از کمک خیرین که با همین عنوان کمک می‌کنند و همچنین 5 میلیون تومان وام و هر آنچه خود مددجو بتواند آورده بیاورد و درنهایت مسکن خریداری‌شده به نام همان فرد یا فرزندان مددجو سند می‌خورد.

میرشکار مبلغ واریزی به‌حساب ایتام تحت پوشش کمیته امداد را 340 هزار توان اعلام و خاطرنشان کرد: بیشترین مبلغ واریزی به‌حساب ایتام به نام استان قم ثبت‌شده که از محل صدقات مردمی پرداخت می‌شود و متأسفانه  هنوز 4 هزار کودک در سطح استان واجد شرایط طرح محسنین هستند که سرپرست مشخصی نداشته و از مردم درخواست حمایت از این کودکان راداریم.

وی تعداد کودکان یتیم تحت پوشش کمیته امداد را یک هزار و 880 نفر اعلام کرد و افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) سعی در برطرف کردن نیازهای معیشتی و تحصیلی این کودکان داشته و با کمک مردم استان قم امکاناتی فراتر از همه استان‌ها در اختیار این عزیزان قرار می‌دهد.

منبع: تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار