157303
۰۶ خرداد ۱۳۹۷

نگهداری ۸۰ کودک در یک مرکز توانبخشی جنوب کرمان

مرکز توانبخشی سروش تنها مرکز نگهداری معلولین ذهنی و جسمی در جنوب کرمان می باشد که ۸۰ کودک زیر ۱۴ سال در جنوب استان را تحت پوشش قرارداده است.

به گزارش کودک پرس ، خارج از هیاهوی روزانه در شهر جیرفت و به دور از تمامی دغدغه ها، مرکزی واقع شده که عاشقان توانجویان، عاشقانه 80 کودک معصوم و پاک را نگهداری می کنند.

معلولانی که در مظلومیت و ناتوانی جسمی آنها فقط یک چیز را می بینی و آن هم یاد خدا این روزها فارغ از هر گونه هیاهو، فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت به همراه جمعی از مدیران انتظامی تصمیم گرفتند به دور از تق تق روزانه صفحه کلید رایانه و درگیری های ذهنی با انواع پدیده های مجرمانه، لحظاتی را به دیدن معلولانی بروند تا شاید در ذهن تلنگری باشد برای علت ها، برای بودها و برای باورها خارج از هیاهوی روزانه، خارج از تمامی نامهربانی‌های روزانه و خارج از تمامی دغدغه های مالی روزانه، مرکزی در شهر جیرفت – جنب سیلو (مرکز سروش) واقع شده که عاشقان توانجویان، 80 کودک معلول را در آغوش کشیده اند و لبخند پرمهر خدا در لقای نگاه معصومانه آمیخته به درد را برایشان ترسیم می کنند.

 

در اینجا درد پایانی ندارد، تنها مرکز نگهداری معلولین ذهنی و جسمی زیر 14 سال جنوب استان (مرکز سروش) است که 80 معلول روزهای زندگی خود را در آن سپری می کنند.

خانم زادسر مدیر داخلی این مرکز گفت: حضور در این مرکز توانبخشی به معنای قدم نهادن به دیار معصومان و عاشقان خدمت است و این کودکان معصوم گوشه نشینان خاموشند که صدایشان به گوش کسی نمی رسد.

 

سرهنگ ماشالله ملایی فرمانده انتظامی جیرفت نیز افزود: توفیق خدمت به جامعه معلولین نصیب هرکسی نخواهد شد و باید این فرصت الهی را مغتنم شمرد و با همت عالی و مضاعف تلاش کرد تا این عزیزان از شرایط مناسب زندگی برخوردار باشند.

در پایان این بازدید هزینه تهیه پارچه و ملحفه برای این کودکان به مبلغ 60 میلیون ریال توسط فرمانده و مدیران نیروی انتظامی جیرفت تامین و مستقیما به حساب یکی از تولیدی های شهر جیرفت واریز شد.

 

شماره حساب 18902182 نزد بانک رفاه جیرفت و یا شماره کارت 5894637000012564 به نام” خیریه بچه های ما” آماده دریافت نذورات و کمک های خیران و مردم نوع دوست برای کمک به مرکز توانبخشی معلولان زیر 14 سال سروش جیرفت است. مردم به محض واریز می توانند مبلغ واریزی را به شماره تلفنهای 09140186500 مدیر مرکز و یا خط ثابت 03443351042 اطلاع دهند.

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار