موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
156539
۰۱ خرداد ۱۳۹۷

عدم حضور در مسجد عامل بیشترین آسیب‌های اجتماعی در نوجوانان و جوانان

فرمانده سپاه بقیه الله (عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف علیه‌السلام) شیراز با اشاره به اینکه برنامه پیوند مدرسه و مسجد جز برنامه های اصلی سند تحول بنیادین هست، گفت: امروز مساجد ما از جمعیت جوان و نوجوان خالی است و بیشترین آسیب‌های اجتماعی هم به همین خاطر است.

به گزارش کودک پرس ، سرهنگ دوم پاسدار محمدجعفر دوستدار، فرمانده سپاه بقیه الله (عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف علیه‌السلام) شیراز روز گذشته (31 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امروز باید مسجد به کارکرد سابق خود برگردد، گفت: امروز همه اصحاب مساجد از جمله ائمه جماعت، خادم، مسئول پایگاه، مسئول کانون فرهنگی و همچنین سایر اصحاب مساجد باید حتما آمادگی کسب کنند تا پذیرای افراد باشند.

وی با اشاره به اینکه امروز هنوز اصحاب مساجد آمادگی پذیرایی از دیگران ندارند، اظهار داشت: آبادی مسجد به گنبد، گلدسته و محراب کاشی کاری شده نیست، آبادی مسجد به اصحاب و جمعیت زیاد است و مسجد باید گره گشای محله باشد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه مساجد ما از جمعیت جوان و نوجوان خالی است و بیشترین آسیب های اجتماعی هم به همین خاطر است، یادآور شد: امروز طرح صالحین دانش آموزی را با عنوان طرح «شهید بهنام محمدی» نامگذاری کرده اند و سعی دارد تا ارتباط مسجد و دانش آموزان را فراهم کند و مساجد هدف این مهم در حال شناسایی است و این طرح از مهرماه آغاز می شود و از هر مسجدی، سه مربی وارد مدارس می شوند و در کار تربیتی و علمی مدارس را کمک رسانی می کنند.

 

وی با یادآوری این مطلب که مسابقات علمی مثل پل ماکارونی و نجات تخم مرغ را مد نظر قرار خواهیم داد، افزود: برنامه پیوند مدرسه و مسجد جز برنامه های اصلی سند تحول بنیادین هست و این طرح یکی از کارهای زمین مانده نظام است.

 

 

 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار