155791
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خبر داد؛

بهسازی بخش کودک ۳۰ کتابخانه عمومی زنجان/ کتابخانه ویژه نابینایان ۷۰۰ عضو دارد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از بهسازی بخش کودک ۳۰ کتابخانه عمومی زنجان خبر داد و گفت: تقریبا همه کتابخانه‌های عمومی زنجان بخش کودک دارند.

به گزارش کودک پرس ، امیرعلی نیک‌بخش اظهار کرد: در حال حاضر 92 باب کتابخانه عمومی در استان زنجان فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مورد توجه توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان افزایش سرانه مطالعه و کتابخوانی در سنین مختلف است، اضافه کرد: در همین راستا نسبت به ایجاد بخش‌های ویژه و متنوع در کتابخانه‌های عمومی اقدام شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به راه‌اندازی بخش کتابخوانی کودک در همه کتابخانه‌های زنجان بیان کرد: سال گذشته 15 مورد از بخش‌های کودک کتابخانه‌ها بهسازی شد.

 

نیک‌بخش همچنین به برنامه این اداره کل برای بهسازی بخش کودک 30 کتابخانه نیز طی سال جاری اشاره کرد و گفت: امیدواریم تا پایان سال آینده همه موارد بهسازی در این بخش به پایان برسد.

وی همچنین به فعالیت تخصصی کتابخانه ویژه نابینایان نیز اشاره کرد و افزود: این کتابخانه نخستین کتابخانه عمومی ویژه تخصصی نابینایان در بین کتابخانه‌های عمومی کشور است که از سال 1387 به صورت ویژه برای نابینایان ایجاد شده است.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در کتابخانه عمومی اندیشه سپید تجهیزات مختلفی ویژه نابینایان از جمله سالن مطالعه و بخش های ویژه ی سمعی و بصری، مخزن کتاب، استریو، اینترنت، نشریات، کودک و نوجوان، دفاع مقدس فراهم شده و در دو شیفت صبح و عصر آماده ارائه خدمات به مراجعه کنندگان است، اضافه کرد: کتابخانه اندیشه سپید ویژه نابینایان دارای 700 نفر عضو است.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار