موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
150914
۲۸ فروردین ۱۳۹۷
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان:

جشنواره نوجوان سالم حرکتی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: جشنواره نوجوان سالم گامی ارزشمند برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در جامعه به ویژه میان قشر دانش‌آموز به شمار می‌رود.

به گزارش کودک پرس ، رشید قربانی ظهر امروز در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره نوجوان سالم که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: امروزه آسیب‌های اجتماعی به عنوان تهدیدی پیش روی جوانان و نوجوانان تلقی می‌شود و با توجه به اینکه این مهم از دغدغه‌های مسوولان کشوری و استانی است باید برای مقابله با آن تلاش شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های فرهنگی ویژه جوانان و نوجوانان از جمله جشنواره نوجوان سالم افزود: برگزاری این جشنواره‌ها زمینه رشد و پویایی دانش‌آموزان و همچنین کاهش آسیب‌های اجتماعی میان انها را فراهم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اولیا و مربیان وظیفه دارند جوانان و نوجوانان را با آسیب‌های اجتماعی آشنا کنند و زمینه مقابله با این تهدیدات را برایشان فراهم نمایند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان همچنین با بیان اینکه امروز فضای مجازی علیرغم داشتن مزایای خاص خود دارای تهدیداتی هم هست، یادآور شد: همه ما وظیفه داریم آگاهی خود را در برابر تهدیدات فضای مجازی بالا ببریم تا بتوانیم زمینه آشنایی و اگاه‌سازی جوانان و نوجوانان را نیز با این تهدیدات فراهم کنیم.

قربانی اعلام کرد: هرچقد بیشتر حافظ جوانان در برابر تهدیدات اجتماعی و عامل روشنگری آنها باشیم زمینه بروز و ظهور آسیب‌های اجتماعی در جامعه کمتر خواهد شد.

وی بیان کرد: مدارس ما با داشتن برنامه‌های فرهنگی و هنری برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای را انجام داده‌اند تا بتوانند دانش‌آموزان را در مقابله با آسیب‌های اجتماعی حفظ کنند.

وی برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات فرهنگی و برنامه‌هایی از این قبیل را از جمله برنامه‌های ارزشمند مدارس خواند و گفت: قطعا با ارتقای کمی و کیفی این فعالیت‌ها دانش‌آموزان از افتادن در دام آسیب‌ها در امان خواهند بود.

در ادامه این جشنواره نفرات برتر هفتمین جشنواره نوجوان سالم که با حضور فرهنگیان، مربیان، دانش‌آموزان و اولیای آنها برگزار شده بود، معرفی و تجلیل شدند.

گفتنی است، هفتمین جشنواره نوجوان سالم در قالب نقاشی، انشا، مقاله‌نویسی، روزنامه دیواری، عکس، فیلم کوتاه، نرم‌افزار و چند رسانه‌ای، تئاتر و نمایش برگزار شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار