147493
۲۷ اسفند ۱۳۹۶

هشدار یک مقام ارشد قزاق در مورد ۴ هزار نوجوان علاقه‌مند به خودکشی

معاون نخست وزیر قزاقستان از شناسایی تعداد زیادی از نوجوان علاقه‌مند به خودکشی در این کشور خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، «اربالات داسایف» معاون نخست وزیر قزاقستان در نشستی خبری گفت: تا کنون 4 هزار و 412 نوجوان از جمله 3 هزار و 191 دانش آموز مدرسه و یک هزار و 221 دانش آموز کالج علاقه‌مند به خودکشی شناسایی شدند.

وی ادامه داد: برای پیشگیری از خودکشی در میان نوجوانان به بودجه استان‌های «آقموله»، «آکتوبه»، «آتیرائو»، «جمبول»، «قزاقستان غربی»، «کاراگاندا»،«قوستانای»، «قیزیل‌اوردا»، «منگ‌قیستاو»، «پاولودار»، «قزاقستان شمالی» و شهرهای «آلماتی» و «آستانه» بیش از 240 میلیون تنگه تخصیص داده شده است.

این مقام قزاقی ادامه داد: با استفاده از این مبلغ 2 هزار و 427 روانشناس برای راهنمایی این افراد آماده شدند.

داسایف افزود: در استان‌های آلماتی، «قزاقستان شرقی» و «قزاقستان جنوبی» اجرای این برنامه‌ها به دلیل عدم منابع مالی کافی در بودجه‌های محلی متوقف شدند.

وی تصریح کرد: همچنین در همین راستا بیش از 3 هزار پزشک عمومی، متخصص اطفال، روانپزشک و متخصص بیماری‌های جسمانی در سیستم مراقبت بهداشتی آموزش دیدند.

این مقام قزاقی افزود: طی 2 سال اخیر 2 هزار و 742 مؤسسه آموزشی از جمله 2 هزار و 245 مدرسه و 296 کالج شامل این برنامه شدند.

معاون نخست وزیر قزاقستان در پایان گفت: در نتیجه فعالیت‌های پیشگیرانه یک هزار و 470 نفر از این افراد برای مراقبت‌های پزشکی به پزشکان عمومی معرفی شدند.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار