142736
۰۸ اسفند ۱۳۹۶

افزایش بودجه کاشت حلزون برای درمان ۲ هزار کودک ناشنوا در کشور

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از افزایش بودجه کاشت حلزون برای درمان ۲ هزار کودک ناشنوا در کشور خبر داد.

به گزارش کودک پرس از کاشمر، بهروز بنیادی در آئین ارتقای درمانگاه تأمین اجتماعی کاشمر به پلی کلینیک با تقدیر از نگاه و توجه مسؤولان سازمان تأمین اجتماعی کشور در خصوص ضرورت این ارتقا به‌ عنوان خواسته و مطالبه جدی مردم کاشمر اظهار داشت: با توجه به اینکه تهیه و ارسال گزارش مسؤولان استانی نقش مهم و اثرگذاری در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور دارد، باید از مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان در زمینه ارتقای این مرکز درمانی تشکر شود.

وی با بیان اینکه ارتقای درمانگاه تأمین اجتماعی کاشمر به پلی کلینیک در راستای برقراری ایجاد عدالت است، افزود: سازمان تأمین اجتماعی امروز 40 تا 42 میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد، اما در سیستم درمان که جزء خواسته‌های به‌حق بیمه‌شدگان است شاید نتوانسته‌ایم به جایگاه مناسب دست پیدا کنیم.

 

نماینده مردم کاشمر در مجلس با اشاره به اینکه اقدامی که امروز در کاشمر شاهد هستیم رفع این تبعیض و فراهم کردن زمینه و بستر برای بهره‌مندی از سطوح خدمات تخصصی جامعه تحت پوشش تأمین اجتماعی این شهرستان است، تبیین کرد: امیدواریم در سایه تعامل و همکاری و با پیگیری‌های مستمر مسئولان استانی و شهرستانی بتوانیم زمینه جذب و به‌کارگیری پزشکان متخصص را در این مجموعه فراهم کنیم تا مردم حلاوت شیرینی این ارتقا را بچشند.

وی با بیان اینکه باید همه ما به‌ عنوان مسؤول طعم لذت خدمت به مردم را بچشیم و نباید از آن گریزان باشیم، تأکید کرد: به‌ عنوان تنها نماینده در مجلس شورای اسلامی دو پیشنهاد مهم و اساسی در بحث سلامت ارائه و با نظر مساعد سایر نمایندگان نیز اجرا شد، به‌ طوری‌ که با اضافه شدن دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس مانع از مرگ‌ومیر کودکان می‌شود.

 

بنیادی همچنین با اشاره به اینکه سالانه 2 هزار کودک ناشنوا در کشور متولد می‌شوند، یادآور شد: بهترین زمان مناسب برای کاشت حلزون در همان سال اول تولد است، درغیراینصورت در سال‌های بعد ممکن است که به ایده‌آل نرسیم و کودک نتواند به تکلم مناسب دست پیدا کند.

وی ادامه داد: به‌ منظور رفع مشکل کودکان ناشنوا و کمک به درمان این قشر از جامعه با پیشنهاد ارائه‌ شده 30 میلیارد تومان به بودجه کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا در کشور اضافه شد.

 

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با مطلوب ارزیابی کردن جایگاه سلامت کشور تشریح کرد: اگرچه با اجرای طرح تحول نظام سلامت شاهد انتقادات و گلایه‌مندی‌هایی هستیم، اما باید اذعان کنیم که اجرای هر طرح جدید قطعاً مشکلات و نواقصی به همراه دارد و در این راستا طرح تحول سلامت از جمله طرح‌هایی است که باید در بازه 10 ساله اجرا و به‌ مرور نیز نواقص آن رفع شود.

وی با بیان اینکه در قالب این طرح پزشکان متخصص با وجود 14 ماه فعالیت تنها حقوق ماهانه 2 میلیون و 300 هزار تومانی برای سپری کردن زندگی‌اش دریافت کرده و در این مدت مبلغ اضافی دریافت نکرده است، اظهار داشت: انتظارمان از جامعه پزشکی و درمانی کشور این است که با سعه‌ صدر با مشکلات برخورد کنند تا شرایط به وضعیت مطلوب برسد.

بنیادی با تأکید بر اینکه فضای فعلی درمانگاه تأمین اجتماعی کاشمر مناسب و پاسخگوی مراجعه‌کنندگان نیست، افزود: احداث فضای ساختمانی مناسب و جدید، توسعه و ارتقای تجهیزات آزمایشگاهی و استقرار رادیولوژی از خواسته‌های بیمه‌شدگان کاشمر است که باید مورد پیگیری قرار گیرد.

 

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه برای خدمات‌رسانی مطلوب و آسان به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در حوزه انتخابیه به دنبال احداث بیمارستان تأمین اجتماعی هستیم، عنوان کرد: در بازدیدهای اخیر مسؤولان کشوری و استانی تأمین اجتماعی وعده احداث درمانگاه تأمین اجتماعی در بردسکن داده شد، امیدواریم با تصویب هیأت مدیره این سازمان شاهد آغاز عملیات ساختمانی این درمانگاه در بردسکن نیز باشیم تا از این طریق یک‌ قدم به کاهش نابرابری‌ها حرکت کنیم.

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار