141225
۳۰ بهمن ۱۳۹۶

سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از برخورداری ۵ هزار کودک اردبیلی از آموزش‌های خودمراقبتی در مهدها و مراکز نگهداری کودکان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، بهزاد ستاری در جلسه بررسی و هم‌اندیشی مشکلات مراکز نگهداری کودک در سطح اردبیل اظهار داشت: ضروری است شیوه‌های خودمراقبتی و تعاملات اجتماعی در مهدهای کودک استان به کودکان آموزش داده شود تا در آینده و سال‌های آتی پس از سپری سن حساس کودکان شاهد بروز برخی مشکلات اجتماعی در رابطه با این قشر نباشیم که در این زمینه 5 هزار کودک اردبیلی در مهدهای کودک و مراکز نگهداری کودکان تحت آموزشهای خودمراقبتی قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه برنامه آموزش خودمراقبتی به کودکان از جمله برنامه‌های محوری و قابل توجه در خصوص فعالیتهای اجتماعی بوده افزود: این برنامه قابلیت اجرا در تمام استان را دارد و در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام گرفته است.

 

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با تاکید به حوادثی که گاه و بی‌گاه در کشور و برای کودکان رخ می‌دهد و این حوادث نیاز به پیشگیری و کنترل دارند افزود: بخشی از دلایل وقوع کودک‌آزاری به ضعف اطلاعات کودک و والدین برمی‌گردد که در این زمینه بسیاری از کودکان ممکن است از مصادیق آزار و اذیت اطلاعی نداشته و ناخواسته قربانی کودک‌آزاری شوند که باید تمامی این آموزش‌ها با هدف آگاه‌سازی کودکان به آنها ارائه شود.

ستاری ادامه داد: خود مراقبتی و نحوه برخورد با افراد در سطح اجتماع در مهدهای کودک آموزش داده می‌شود و این مهم به عنوان یک برنامه کلیدی دنبال خواهد شد که در این زمینه آموزش والدین نیز به عنوان اساسی‌ترین مراجع کودکان در جامعه بسیار حساس می‌باشد که در مقوله مراقبت از کودکان خانواده به ویژه مادر نقش کلیدی دارد و خانواده‌ها می‌بایست روی فرزندان خود نظارت داشته و کودک را از آسیب‌ها دور کنند.

 

وی از راه‌اندازی سامانه طلاق و سامانه رصد آسیبهای اجتماعی در سطح استان اردبیل خبر داد و تصریح کرد: به دلیل افزایش چشمگیر آمار طلاق و رشد بی‌وقفه گسست خانوادگی شاید زنگ خطری برای ما باشد تا بتوانیم با برنامه‌ریزی برخی ایده‌ها و اجرای آنها از رشد و افزایش روز به روز این امارها جلوگیری کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل اظهار کرد: باید در جامعه اسلامی به مراکز مداخله و کاهش طلاق، انجام مداخلات به موقع و اثر بخش بها و اهمیت بدهیم که در این زمینه باید به خوبی بدانیم که نقش این گونه مراکز در کاهش آمار طلاق و آسیب ندیدن کودکان به عنوان اقشار حساس و انعطاف‌پذیر جامعه بسیار موثر و حائز اهمیت می‌باشد.

 

وی همچنین به ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات و برخوردهای درست و منطقی در مباحث اجتماعی و استفاده از پتانسل و ظرفیت موسسات حمایتی غیردولتی تاکید کرد.

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار