139502
۲۱ بهمن ۱۳۹۶
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور اظهار کرد؛

مهم‌ترین آسیب نمازی کنونی عدم شناخت کافی مدیران و مربیان مهدکودک است

محمود مظفر قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور نسبت به عدم شناخت مدیران و مربیان مهدکودک در تربیت مذهبی کودکان در زمینه نماز انتقاد کرد و گفت: انتظار نداریم بچه‌ها در مهدکودک نماز بخوانند فقط می‌خواهیم نگاه مثبت به نماز داشته باشند.

به گزارش کودک پرس ، محمود مظفر، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در پاسخ به این سؤال که بسیاری از مبلغان نماز از کمبود و حتی نبود نرم‌افزار، شعر، بازی و … برای ترویج نماز ویژه کودکان و نوجوانان انتقاد می‌کنند، آیا اقدامی در این زمینه در حال انجام دارید؟ گفت: کانالی در تلگرام به عنوان کانال «نیک» داریم که محتواهایی در این زمینه تولید و در این کانال بارگذاری شده است.

 

محتوا و امکانات در اختیار ایده‌پردازان نمازی می‌گذاریم

وی با تأکید بر اینکه در این زمینه در ابتدای راه هستیم، گفت: زمان می‌برد تا به نقطه مطلوب برسیم اما هر شاعر، طراح بازی، تولید کننده نرم افزار و هر اید‌ه‌پردازی در زمینه نماز می‌تواند به ستاد اقامه نماز خود را معرفی کند و ما می‌توانیم محتوا و امکانات در اختیار ایده‌پردازان قرار دهیم.

مظفر با اعلام این مطلب که کار ایده‌پردازان در زمینه نماز به مردم معرفی و در اجلاس‌های نماز از ایده‌ها و کارهای برتر تجلیل می‌شود، گفت: البته همه در قبال نماز وظیفه داریم و باید وظیفه خود را در خصوص نماز انجام دهیم.

 

طرح نیک برای مدیران پیش‌دبستانی آغاز می‌شود

وی با اشاره به اینکه سه سال است که طرح نیک(نماز یاوران کوچک) ویژه آموزش مدیران و مربیان مهدهای کودک برای تشویق کودکان به نماز برگزار می‌شود، گفت: تقریباً مدیران و مربیان مهدهای کودک سراسر کشور این آموزش‌ها را دیده‌اند و از سال آینده این آموزش‌ها ویژه مدیران پیش دبستانی‌ها و مدیران آموزش و پرورش انجام می‌شود.

 

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در پاسخ به این سؤال که پس از سه سال تجربه مهم‌ترین آسیب دعوت به نماز کودکان چیست؟ گفت: عدم شناخت کافی مدیران و مربیان در خصوص نحوه آموزش بچه‌ها و دعوت بچه‌ها به نماز مهم‌ترین آسیب بوده است. ما انتظار نداریم بچه‌های مهد کودک نماز بخوانند بلکه انتظار داریم با رفتار مربی، شعر، قصه و بازی نسبت به نماز علاقه‌مند شوند و مفاهیم را درک کنند.

 

وی ادامه داد: تلاش شد مشکل عدم آشنایی با شیوه دعوت به نماز برطرف شود و کتاب کار و محتواهایی هم تولید و در اختیار مربیان قرار گرفت. سایر آسیب‌ها هر چه که باشد یا مصادیق منکرات است و یا مصادیق شهوات است که درمان آن نماز است. ما انتظار داریم هر مدیری که می‌خواهد مجوز تأسیس مهدکودک را بگیرد، قبل از دریافت مجوز دوره‌های ترویج نماز را بگذراند و این دوره‌ها جزو دوره‌های مصوب سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش قرار گیرد و در طرح‌های بازآموزشی مدیران کنونی نیز گنجانده شود.

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار