موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
138303
۱۶ بهمن ۱۳۹۶
مدیر شبکه کودک و نوجوان صدا و سیما:

ایران اسلامی نیازمند مدل فرهنگی جبهه مقاومت لبنان و سوریه است/ شهید تهرانی مقدم مایه افتخار جمهوری اسلامی است

مدیر شبکه کودک و نوجوان صدا و سیما گفت: مدل‌هایی که بر اساس جبهه مقاومت در کشورهای لبنان و سوریه در حال شکل‌گیری است به گونه‌ای است که تمام گروه‌ها در مسیر مقاومت و جبهه واحد در کنار هم جمع کرده است.

به گزارش کودک پرس ، محمدرضا سرشار در نشست تخصصی جبهه انقلاب اسلامی، عوامل تشتت و راهکارهای انسجام که در سالن همایش‌های مدرسه معصومیه برگزار شد، با اشاره به اینکه در جبهه مقاومت متناسب با نیاز امروز  عملیات مدل مواجهه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در حال تشکیل است، اظهار کرد: الگوهای مورد نظر در این زمینه حزب الله لبنان و سپاه قدس است.

وی با بیان اینکه مدل حکومیتی کشور براساس منابع فقه تشیع است، افزود: مدل‌های آتی در حوزه بازآرایی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی  به گونه ای در نظر گرفته شده است که امت اسلامی اعم از شیعه و سنی و حتی غیر مسلمانان در مسیر مقاومت در کنار هم قرار گیرند و مبارزه کنند.

وی تصریح کرد: مدل حکومت جهانی بر این اصل استوار بوده و اکنون در حال برنامه ریزی و شکل گیری است.

مدیر شبکه کودک و نوجوان صدا و سیما نظام بانک داری کشور را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در طول انقلاب به زمینه‌های مختلفی چون بانکداری توجه شده و هنوز بعد از 40 سال وام‌های ما با کارمزد چهار درصد اعطا می‌شود، در حالی‌که کشورهای غیرمسلمانان تنها یک درصد کارمزد دارند.

 

سرشار با اشاره به اینکه شهید تهرانی مقدم مایه افتخار جمهوری اسلامی است، عنوان کرد: ایشان به عنوان شخصی متدین شیوه‌های موشک سازی را به طور عملی فراگرفته و با آزمایش و خطا به علمی نوین در این زمینه دست یافتند.

وی با بیان اینکه در تمامی حکومت‌های بزرگ، نیروهای مردمی نیز مشارکت داشته‌اند، افزود: گروه‌های مردم نهاد نقش موثری در پیشبرد اهداف دارند، درصورتی که به صورت منسجم و براساس اهداف به پیش روند، بنابراین مشارکت دادن ایشان در مسائل نظام حائز اهمیت است.

 

مدیرشبکه کودک و نوجوان صدا و سیما با توجه به بند سه حکم رهبر معظم انقلاب به شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: این بند به اصلاح حلقه‌های مکمل، تسهیل گر و الهام بخش اشاره دارد که برای تحقق آن نیازمند جزئیات دقیق تولیدات هستیم تا بتوانیم حلقه‌های الهام بخش از تسهیل گر را تشخیص دهیم.

وی با تاکید براینکه نیازمند مدل برای مدیریت راهبردی هستیم، افزود: مدل‌های زیادی در زمینه حکومت داری وجود دارد اما نکته مهم اینست که نظم میان استراتژی‌ها، سیاست‌ها و اقدامات و اعمال رعایت شده و در حوزه مدل‌های تسهیل گری نیز سرعت پیشرفت را افزایش دهیم.

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار