248406
۱۳ مهر ۱۴۰۲
علی خواجه‌نژادیان

تربیت و رشد کودک و نوجوان، مأموریت کانون و صدا و سیماست

علی خواجه‌نژادیان مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، تربیت و رشد کودکان و نوجوانان، استعدادیابی و زمینه‌سازی پرورش استعدادها را مأموریت کانون و صدا و سیما دانست.

به گزارش کودک پرس ، خواجه‌نژادیان  با حضور در صدا و سیمای مرکز فارس با مدیر کل گفتگو کرد. مدیر کل کانون فارس در این دیدار، تربیت و رشد کودکان و نوجوانان و استعدادیابی و زمینه‌سازی پرورش استعدادها را مأموریت کانون و صدا و سیما دانست و گفت: کانون می‌تواند واسطه و پلی باشد بین اعضا و دانش‌آموزان و صدا و سیما؛ در این راه انتخاب و شناسایی کودکان و نوجوانان مستعد می‌تواند در بستر کانون صورت بگیرد و به صدا و سیما معرفی شود.

خواجه‌نژادیان به مأموریت‌ها و فعالیت‌های کانون اشاره کرد و گفت: تولید محتوا در کانون در قالب فعالیت‌های خاصی همچون قصه‌گویی، نمایش عروسکی و به طور کلی فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی رقم می‌خورد و کانون می‌تواند خودش را با استانداردهای صدا و سیما نزدیک و وارد بحث برنامه‌سازی برای صدا و سیما شود.

او به ظرفیت تولیدات فاخر در کانون هم اشاره کرد و گفت: بخشی از این تولیدات در سطح کشور و در ستاد کانون در تهران تولید می‌شود که پخش آن بر عهده استان‌هاست و بخشی هم ظرفیت‌های تولیدی استانی است که کانون فارس به آن نگاه ویژه دارد. با این مقدمه مدیر کل کانون فارس به اکران انیمیشن سینمایی بچه زرنگ اشاره و صدا و سیما را به همراهی برای اطلاع‌رسانی در این زمینه دعوت کرد.

خواجه‌نژادیان ظرفیت کتابخانه‌های سیار و پستی را هم فرصت مناسبی برای برنامه‌سازی و تولید با همکاری صدا و سیما دانست.

هفته‌ملی کودک موضوع محوری دیگری بود که مدیر کل کانون فارس به آن پرداخت و با عنوان‌کردن بخشی از ویژه برنامه‌های این هفته و روز جهانی کودک از مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس خواست تا در پوشش خبری و اطلاع‌رسانی این رویداد با کانون همراه باشد.

احمد پهلوانیان مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس نیز که نگاه ویژه‌ای به کانون و فعالیت‌های آن دارد گفت: همه ما کانون را می‌شناسیم یا عضو آن بوده‌ایم یا فرزندانمان در کانون حضور داشته‌اند و از نزدیک با فعالیت‌ها آشناییم. کانون یکی از مجامعی است که با قدمتی که دارد و در عین اینکه دوست داشتنی و فضایی شیرین و لذت بخش دارد جایگاه خودش را در بین کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها حفظ کرده  است.

پهلوانیان افزود بسیاری از تعاریف زندگی ما با کانون پیوند خورده است؛ اگر پیش از این بیشتر به کتاب و کتاب‌خوانی و هنرهای تجسمی در کانون پرداخته می‌شد، در سال‌های اخیر فعالیت ها گسترده‌تر شده و همین فراگیری و توسعه فعالیت نیازمند شکل‌گیری تعامل گسترده‌تر است.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس تعریف پروژه‌های مشخص در حوزه همکاری کانون و صدا و سیما را ضروری دانست.

در این نشست معاونان صدا، سیما و خبر نیز زمینه‌های همکاری صدا و سیمای مرکز فارس و کانون در حوزه‌های مختلف را بررسی و آمادگی خود برای همکاری و تولید و ضبط برنامه را اعلام کردند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار