135913
۰۲ بهمن ۱۳۹۶

احتمال مرگ ۱۰۰ کودک بر اثر شيوع سرخک در اندونزی

یکی از مقامات استان پاپوا اندونزی روز یکشنبه از شیوع سرخک در این استان و احتمال مرگ حدود ۱۰۰ کودک دچار سوء تغذیه خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، محمد ایدی از مقامات محلی پاپوا به خبرنگاران اعلام کرد گفته می‌شود ۶۹ کودک بر اثر ابتلا به سرخک در منطقه دورافتاده اسمات Asmat جان باخته اند و این در حالی است که گفته می‌شود ۲۷ نفر دیگر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری در یک منطقه دورافتاده دیگر و منطقه کوهستانی اکسیبیل Oksibil جان خود را از دست داده اند. گزارش‌های دریافتی از شیوع سرخک در منطقه اکسیبیل حکایت دارد و برخی از منابع رسمی نیز این خبر را تایید کردند، اما شمار دقیق تلفات هنوز باید به طور دقیق بررسی شود. این مقام افزود سرخک بیماری خیلی خطرناکی نیست، اما از آن جا که این کودکان دچار سوء تغذیه هستند، نمی‌توانند با این بیماری مقابله کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از جاکارتا، دولت و ارتش اندونزی گروه‌های امداد برای کمک به روستاییان، ارائه دارو، مواد غذایی و واکسن به اسمات اعزام کرده است، اما این امدادگران به دلیل صعب العبور بودن منطقه تا روز دوشنبه به اوکسیبیل نخواهند رسید. از آن جا که این دو منطقه کمبود جدی کادر پزشکی، مراکز درمانی و شبکه‌های ارتباطی دارند، خبر شیوع این بیماری با تاخیر زیادی صورت گرفته است.

حدود ۱۲۹ هزار نفر در اسمات زندگی می‌کنند که تنها راه دسترسی به آنجا از طریق پرواز از جایاپورا مرکز استان پاپوا با بالگرد یا با استفاده از قایق است. منطقه اکسیبیل نیز چهار هزار نفر جمعیت دارد که برای رسیدن به برخی از روستا‌های آن حدود یک روز پیاده روی لازم است.

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار