موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
132324
۱۶ دی ۱۳۹۶

«داروگ» هفدهم منتشر شد

هفدهمین شماره مجله «داروگ» مخصوص رده سنی نوجوان، با مطالبی درباره دوستی، طبیعت، زمین‌گردشگری، پرنده‌نگری، ورزش و سرگرمی، روی دکه رفت.

به گزارش کودک پرس ، روی جلد شماره ۱۷ این ماهنامه محیط‌زیستی با تصویر سارا زراعت‌زاده، نایب قهرمان سنگنوردی نوجوانان آسیا، در حال صعود آزاد از دیواره، از مصاحبه‌ای خواندنی با این نوجوان ورزشکار خبر می‌دهد. سارا به داروگ گفته است: «برای رقابت‌های المپیک آماده می‌شوم.»

«تهران؛ شهر دوستدار کودک می‌شود؟» تیتر اصلی روی جلد شماره داروگ است. بچه‌های محیط‌زیستی در اختتامیه جشنواره سپیدار، قائم‌مقام شهردار تهران را روی صندلی داغ نشاندند. آنها دلواپسی‌هایشان را درباره آلودگی هوا، ترافیک، محیط‌زیست و مسائل شهر تهران با «سیدرضا صالحی‌امیری» در میان گذاشتند. گزارش این دیدار را در این مجله می‌خوانید.

 

در جدیدترین شماره مجله داروگ، همچنین مطالبی با این عنوان‌ها آمده است: «جشنواره مجسمه‌های یخی و برفی هاربین ۲۰۱۸ در چین»، «نوک؛ اندام همه‌کاره پرندگان»، «ژئوپارک؛ همزیستی پایدار انسان و زمین»، «شتر، شاسی‌بلند بیابان‌نورد» و «قورباغه چشم‌قرمز همه را سر کار می‌گذارد».

تقویم محیط‌زیستی دی و چند خبر خوب در این حوزه، بخش‌های دیگری از داروگ ۱۷ هستند. نقاشی بچه‌های بم برای حمایت از خرس سیاه، از جمله این اخبار خوب محیط‌زیستی است.

 

«دوستی با طبیعت، کار گروهی و سرگرمی»، «حکایتی از کلیله و دمنه»، شیوه درست کردن «شیر پسته گردو بستنی» و بازی ورزشی- محیط‌زیستی، «مواظب گل و گیاهتان در زمستان باشید»، «خودروهای برقی، حمل‌ونقل فردا»، «تغییرات پرندگان در تغییرات آب‌وهوایی»، «سفر به سرزمین زباله‌ها» و «تفاوت من با یک سیاره و یک ستاره چیست؟» از دیگر مطالب متنوع آموزشی، طنز و معمای این شماره داروگ است.

هفدهمین شماره داروگ، نشریه نوجوانان دوستدار محیط‌زیست ویژه دیماه ۹۶ در ۶۸ صفحه و با بهای ۵۰۰۰ تومان روی دکه‌های روزنامه‌فروشی رفته است.

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار