125423
۱۹ آذر ۱۳۹۶
در هرمزگان؛

یازدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نمایش عروسکی رضوی آغاز به کار کرد

یازدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی با حضور ۱۲ گروه نمایشی از استان‌های مختلف با پیام مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان شروع به کار کرد.

به گزارش کودک پرس ، 12 گروه نمایشی از استان های مشهد، همدان و هرمزگان، روز یکشنبه با پیام مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان رقابت خود را در یازدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی آغاز کردند.

در متن این پیام آمده است: فرهنگ منور رضوی هم اکنون به فرهنگ غالب در عرصه های مختلف زندگی مردم تبدیل شده است و این جایگاه رفیع، مرهون زحمات هنرمندان رشته های مختلف در اقصی نقاط کشور می باشد.

بدون تردید حفظ این جایگاه در گرو حمایت تمام عیار متولیان و همکاری و تعامل سازنده با اقشار مختلف مردمی می باشد و هم اکنون که مردم از برکات فرهنگ رضوی بهره مند شده اند امید آن می رود در بعد بین المللی نیز گام های بلندتر برداشته شود زیرا جامعه جهانی هم اکنون تشنه معارف اسلامی و اهل بیت عصمت و طهارت می باشد.

 

 

با توجه به این که بیش از 15 سال از آغاز این حرکت در کشور و منطقه می گذرد ، پایه های زیر ساختی آن بسیار مستحکم و قابل اتکا شده است و لازم است گروه های هنری توجه بیشتر خود را بر محتوای جدید از فرهنگ منور رضوی متمرکز نمایند که بیشترین مطالبه مردم در همین حوزه نیز می باشد.

بدون شک مردم و گروه های مردمی ، پایه های مستحکم این حرکت عظیم هستند و مشارکت دادن آن ها در همه ابعاد از ضروریات می باشد و به لطف و مدد امام هشتم علی ابن موسی الرضا (علیه‌السلام) هم اکنون بیرق فرهنگ منور رضوی تا دورترین روستای هرمزگان در اهتزاز است .

 

جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی پس از یک دهه فعالیت مستمر به حرکتی با ثبات و تأثیر گذار در هنر کشور تبدیل شده است و امسال نیز با اضافه شدن بخش نمایش های خیابانی ، روند رو به رشد خود را همچنان طی می کند و وظیفه گسترش فرهنگ رضوی در میان خانواده ها و به ویژه کودکان و نوجوانان را بر عهده دارد.

نباید فراموش کرد که در طی این ده سال بیش از 700 اثر نمایشی با رویکرد فرهنگ رضوی در این جشنواره توسط هنرمندان سراسر کشور تولید شده است که منبع قابل اتکایی برای نسل های آینده می باشد و تمام این موارد از الطاف حضرت باریتعالی و توجه خاص امام هشتم علی ابن موسی الرضا (علیه‌السلام) به این حرکت مهم اعتقادی فرهنگی می باشد.

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار