250567
۱۵ دی ۱۴۰۲
پزشکی و سلامت

اجرای واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال برای ۱۸۴ هزار کودک هرمزگانی زیر ۵ سال

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال جهت گروه هدف بیش از 184هزار کودک زیر 5سال در استان هرمزگان اجرا می شود.

به گزارش کودک پرس ، عبدالجبار ذاکری معاون  بهداشتی دانشگاه  علوم پزشکی هرمزگان امروز اظهار کرد: طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال جهت گروه هدف بیش از 184هزار کودک زیر 5سال در استان هرمزگان اجرا می شود.

عبدالجبار ذاکری  با اشاره به همجواری با دو کشور بومی فلج اطفال در مرز شرقی و تردد اتباع از کشورهای همسایه افغا نستان و پاکستان به کشورایران اجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

معاون بهداشتی  بیان کرد: برای حفظ این دستاورد بزرگ و به حداقل رساندن خطر ورود و چرخش ویروس پولیو عملیات سالانه ایمنسازی تکمیلی در 2 نوبت به صورت فعال و خانه به خانه انجام می گردد.

ذاکری اعلام کرد:نوبت اول طرح واکسینه قطره فلج اطفال از تاریخ 16دی ماه لغایت 19دی ماه سال جاری با تعداد184هزارو 355کودک زیر 5 سال آغاز می شود و مرحله دوم از 14 بهمن آغاز و تا 17 بهمن ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی درمورد  نحوه اجرای این طرح در شهرستان بندرعباس گفت: مناطق روستایی و حاشیه شهر بندر عباس بصورت خانه به خانه توسط تیم های عملیاتی انجام می شود و سایر مناطق شهری بندرعباس بصورت پاسیو با مراجعه حضوری به مراکز و پایگاههای بهداشتی نزدیک محل صورت میگیرد.و اجرای این در سایر شهرستان های استان در مناطق شهری و روستایی بصورت خانه به خانه اجرا می شود.

معاون بهداشتی گفت: تعداد 1474 تیم عملیاتی دو نفره بهداشتی با به همراه داشتن کارت شناسایی مورد تایید دانشگاه  و تعداد 2هزار و 622نفر از کارکنان دانشگاه و تعداد 773 نفر داوطلبین سلامت به منظور حفظ دستاوردهای برنامه ریشه کنی فلج اطفال در این طرح شرکت دارند.

 ذاکری عنوان کرد: تعداد خانواری که در این طرح در مرحله اول بازدید خواهد شد حدود 576 هزار و 39 خانوار است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار