30390
۰۲ آبان ۱۳۹۶
معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان گفت؛

معاینه تنبلی چشم 375 هزار کودک در خوزستان آغاز شد

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان گفت: امسال تقریبا 375 هزار کودک سه تا 6 ساله مورد معاینه تنبلی چشم قرار می گیرند.

به گزارش کودک پرس ،علی حسن زاده اظهار کرد: امسال همزمان با سراسر کشور بیست و دومین برنامه پیشگیری از تنبلی چشم از یکم آبان ماه آغاز شده و تا پایان آذر ماه ادامه دارد.
وی افزود: 2 هزار و 700 پایگاه دائم و سیار بینایی سنجی شامل مهدکودک ها، مراکز بهداشتی، پیش دبستانی، NGO به صورت سیار به ویژه در روستاها و به همین تعداد مربی، آماده معاینه کودکان هستند.
حسن زاده گفت: هدف این برنامه پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی از جمله دوبینی، آستیگماتیسم و سایر بیماری های عفونی چشم است.
معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان ادامه داد: سن سه تا 6 سال سن اصلی درمان بیماری تنبلی چشم است چون از سن 10 سالگی درمان بیماری سخت و حتی غیر ممکن می شود.
وی با اشاره به اینکه این برنامه در سه سطح انجام می شود اظهار کرد: در سطح اول غربالگری بینایی توسط مربیان آموزش دیده بهزیستی انجام می شود و کودکان دارای مشکل به سطح 2 بینایی سنجی با امکان معاینه دقیق تر ارجاع می شوند.
حسن زاده افزود: در صورت تشخیص تنبلی چشم و ضعف بینایی عینک تجویز و در صورت داشتن بیماری های جدی تر به متخصص ارجاع داده می شوند.
معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان بیان کرد: سازمان بهزیستی این برنامه را برای افراد مستضعف به صورت رایگان انجام می دهد.
وی اضافه کرد: پارسال بیش از 97 درصد 322 هزار کودک سه تا 6 ساله در خوزستان مورد معاینه قرار گرفتند که 26 هزار بیمار شناسایی شد و از این تعداد 10 هزار کودک مبتلا به بیماری های چشمی و یک هزار مبتلا به تنبلی چشم تشخیص داده شد که تحت درمان قرار گرفتند.
حسن زاده گفت: همچنین سه درصد بیماران دارای سایر اختلالات بینایی بودند و تعدادی نیاز به عمل جراحی نیاز داشتند.

 

 

 

 

منبع:

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار