9139
۲۴ مهر ۱۳۹۵

دختران نیجریایی ربوده شده توسط بوکوحرام،آزاد می‌ شوند

مقامات کشور نیجریه اعلام کردندکه گروه تروریستی «بوکوحرام» ۲۱ تن از دویست و هجده دختر نیجریایی ربوده شده در آوریل ۲۰۱۴ را آزاد می کند.

به گزارش خبرنگار کودک پرس   مقامات کشور نیجریه اعلام کردند که با میانجیگری دولت سوئیس و «صلیب سرخ بین المللی»، گروه تروریستی «بوکوحرام» ۲۱ تن از دویست و هجده دختر نیجریایی ربوده شده در آوریل ۲۰۱۴ را آزاد می کند.

گفتنی است که این دختران ربوده شده اهل شهر کوچکی به نام «چیبوک» در شمال نیجریه هستند.

شایان ذکر است که در آوریل ۲۰۱۴ حدود ۲۷۰ دختر از مدرسه ای در شهرستان چیبوک در ایالت «بورنو» نیجریه ربوده شدند. ایالت بورنو در شمال شرق کشور نیجریه منطقه ای است که به مدت هفت سال شاهد طغیان و شورش تروریستهای بوکوحرام با هدف برقراری دولت اسلامی بوده است.

«یمی اوسینبایو» معاون رئیس جمهور نیجریه پس از دیدار با این ۲۱ دختر آزاد شده، تأیید کرد که این دختران در سلامت جسمانی بسر می برند.

طبق اظهارات مقامات نیجریه،‌ آزاد سازی این دختران که با میانجیگری دولت سوئیس و صلیب سرخ بین المللی میان دولت نیجریه و گروه تروریستی بوکوحرام صورت گرفت، ‌یک پیروزی برای «محمد بوهاری» رئیس جمهور نیجریه به شمار می رود.

گفتنی است که چندین تن از دختران ربوده شده در نخستین درگیریها در سال ۲۰۱۴ موفق به فرار شدند؛ اما هنوز از سرنوشت بیش از دویست دختر ربوده شده اطلاعی در دست نیست.

تصویری که از سوی دفتر ریاست جمهوری نیجریه منتشر شد،‌ دختری را نشان می داد که کودکی را در آغوش گرفته است. مقامات نیجریه تروریستهای بوکوحرام را به ازدواج اجباری این دختران ربوده شده با پیروان خود متهم می کنند.

وزیر اطلاعات نیجریه با رد گزارشاتی دال بر تبادل تروریستهای بوکوحرام با دختران آزاد شده اعلام کرد که وی از پرداخت هرگونه باج بابت آزادی این دختران اطلاعی ندارد و در ادامه افزود که ارتش نیجریه به عملیات نظامی خود علیه این گروه تروریستی ادامه خواهد داد.

از سوی دیگر،‌ سخنگوی دولت سوئیس نیز اعلام کرد که این کشور «درپی درخواست دولت نیجریه،‌ برقراری تماسها میان نمایندگان این کشور و واسطه های بوکوحرام را تسهیل کرده است».

با آنکه این گروه تروریستی تاکنون صدها مرد، زن و کودک را ربوده و به اسارت خود در آورده است؛ اما این گروه تروریستی با ربودن دختران چیبوک، در کانون توجه جهانیان قرار گرفت.

مقامات نیجریه می گویند که در ماه مه سال جاری به دنبال پیدا شدن یکی از دختران ربوده شده، رئیس جمهوری نیجریه قول آزادی تمام دختران ربوده شده را داد. طی ماههای اخیر نیز محمد بوهاری اعلام کرده بود که دولت وی آماده مذاکره با گروه تروریستی بوکوحرام برای آزاد سازی این دختران است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار