11001
۱۵ آبان ۱۳۹۵

یک دختر دانش آموز از بند بوکوحرام آزاد شد.

سخنگوی ارتش نیجریه امروز (شنبه) از آزادی یک نفر از دختران دانش آموز دربند گروه تروریستی بوکوحرام خبر داد.

به گزارش کودک پرس پرس : سخنگوی ارتش نیجریه با بیان این مطلب، افزود: نیروهای ارتش نیجریه موفق شدند یکی از دختران دانش آموز اسیر را از منطقه «پولکا» در نزدیکی مرز کامرون از اسارت بوکوحرام آزاد کنند.
این در حالی است که دولت نیجریه پیشتر اعلام کرده بود گروه تروریستی بوکوحرام 21 نفر از دختران دانش آموز دربند خود را آزاد کرده است.
این گروه تروریستی حدود 270 دختر دانش آموز را در آوریل 2014 در مدرسه ای در روستای چیبوک در ایالت بورنو واقع در شمال شرقی نیجریه ربود.
دهها نفر از این دختران در جریان درگیری های اولیه فرار کردند، اما بیش از 200 نفرشان همچنان اسیر بوکوحرام هستند.
در همین حال، دولت نیجریه با صدور بیانیه ای آزادی شماری از این دختران را نتیجه مذاکرات بین مقام های دولتی و بوکوحرام با میانجیگری صلیب سرخ بین المللی و دولت سوئیس دانست و از ادامه گفت وگوها بین طرفین خبر داد.
دولت نیجریه به جزییات توافق صورت گرفته برای آزادی دختران اشاره ای نکرد.
بوکوحرام در طول تحرکات و حملات خود صدها مرد، زن و کودک را ربوده، اما به اسارت گرفتن دختران روستای چیبوک، توجهات و انتقادات جهانی را در بر داشته است.
محمد بوهاری رئیس جمهوری نیجریه پیشتر اعلام کرد که دولتش برای مذاکره با بوکوحرام در مورد آزادی این دختران آمادگی دارد.
ارتش نیجریه در روزهای گذشته حمله ای گسترده را به پایگاه بوکوحرام در جنگل «سامبیسا» انجام داده است.
بوکوحرام که پارسال (2015) با گروه تروریستی داعش بیعت کرد، در آغاز این سال بخش وسیعی از نیجریه را به وسعت تقریبی بلژیک در اختیار گرفت، اما ارتش نیجریه با کمک نظامیان کشورهای همسایه بیشتر این قلمرو را پس گرفت.
این گروه تروریستی همچنان در شمال شرقی نیجریه و دو کشور نیجر و کامرون، حملات تروریستی انجام می دهد.
بوکوحرام در طول هفت سال شورش و حمله در نیجریه و کشورهای همسایه آن، حدود 15 هزار نفر را به کام مرگ کشانده و بیش از 2میلیون تن را بی خانمان کرده است.
کشور غنی از نفت نیجریه در چند زمینه با تهدیدهای امنیتی مواجه است که یکی از این موارد تحرکات بوکوحرام در شمال شرقی این کشور است.
همچنین خشونت های قومی در مناطق مرکزی نیجریه، تحرکات جدایی طلبان بیافران در جنوب شرقی این کشور و حمله شبه نظامیان به تاسیسات نفتی در جنوب نیجریه از دیگر چالش های پیش روی دولت این کشور به شمار می رود.

 

 

منبع: خبرفارسی

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار