8926
۱۹ مهر ۱۳۹۵

تعامل با سازمانها برای ترویج کتابخوانی در شهرستان البرز

مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان البرز گفت: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در شهرستان البرز، تلاش شده است با اداره‌ها و سازمان‌های مختلف به ویژه آموزش و پرورش تعامل گسترده‌ای صورت گیرد.  

به گزارش کودک پرس   رمضان حیدری هدف از تعامل بین کتابخانه‌های عمومی شهرستان البرز با اداره‌ها و سازمان‌ها را جذب قشرهای مختلف جامعه به کتاب، کتابخوانی و مطالعه دانست و افزود: با هدف گسترش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه، تفاهم‌نامه‌ای بین اداره کتابخانه‌های الوند و اداره آموزش و پرورش، کمیته امداد و بهزیستی تنظیم شده که این تفاهم‌نامه‌ها هیچ بار مالی برای اداره‌ها ندارد.

حیدری ادامه داد: طی هفته گذشته در جشن عاطفه‌ها، کتاب‌هایی در قالب بسته‌های فرهنگی به دانش‌آموزان اهدا شد که با کمیته امداد و اداره بهزیستی شهرستان البرز هم مشارکت‌های مطلوبی صورت گرفت.

 مدیر کتابخانه‌ه ای عمومی شهرستان البرز از تنظیم تفاهم‌نامه‌ای برای برگزاری نشست‌های کتابخوان با اداره آموزش و پرورش این شهرستان خبر داد و گفت: با این امر دانش‌آموزان به سمت مطالعه، کتاب و کتابخوانی سوق داده می‌شوند.

حیدری با بیان اینکه در طول سال چند مرتبه عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی شهر الوند در نظر گرفته شده، تصریح کرد: در هفدهم مهر ماه جاری هم که روز جهانی کودک بود، عضویت در کتابخانه‌های این شهرستان به طور رایگان صورت گرفت.

وی استقرار باکس‌های مطالعه در ایستگاه‌های اتوبوس را از برنامه‌های مهم اداره کتابخانه‌های شهرستان البرز طی امسال اشاره کرد و افزود: کتاب‌های باکس مطالعه از سوی اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان تهیه می‌شود.

مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان البرز با اشاره به عدم پیش‌بینی فضا برای فعالیت‌های فرهنگی به ویژه کتابخانه در شهرک مهرگان از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین اضافه کرد: در تابستان امسال، در درمانگاه شماره هشت مهرگان ایستگاه‌های مطالعه مستقر شد که با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شد.

مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان البرز تصریح کرد: بیش از 10 هزار نسخه کتاب، نشریه و موارد شنیداری و بصری در نیمه نخست امسال وارد سامانه کتابخانه‌های عمومی این شهرستان شده است.

حیدری افزود: بیش از 90 هزار نسخه کتاب در 6 ماه نخست امسال از سوی اعضای کتابخانه‌های شهرستان البرز به امانت گرفته شده است.

منبع:   فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار