موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/دسته بندی نشده
8895
۱۹ مهر ۱۳۹۵

طرح “یک وعده غذای گرم” در روستا مهدهای استان مرکزی اجرا شد

طرح " یک وعده غذای گرم" همزمان با هفته کودک،در روستا مهدهای تحت نظارت بهزیستی استان مرکزی آغاز شد.
به گزارش کودک پرس    دکتر بهروز ، مدیر کل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به اهمیت مراقبت از کودکان و توجه به سلامت غذایی این عزیران گفت: تغذیه در دوران کودکی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید والدین به این مهم توجه فراوان داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مراقبت تغذیه ای در کودکان به ارتقای شاخص های رشد و ایجاد باورها و عادات صحیح غذایی در کودکی و بزرگسالی منجر می شود، افزود: کمک به بهبود تغذیه و آموزش کودکان زیر 6 سال خانواده های نیازمند در مناطق محروم و روستایی و هم چنین ارتقای آگاهی، نگرش و بینش تغذیه ای اولیای کودکان و مراقبین آنان در جامعه از عوامل اصلی تأمین کننده سلامت غذایی است .

دکتر رفیعی با بیان اینکه مبنای عمل در طرح ارایه یک وعده غذای گرم در روستا مهدها توجه به بهبود تغذیه و سلامت غذایی کودکان است، بیان کرد: این طرح به منظور پیشگیری از آسیب های رشد کودکان و در راستای توانمند سازی خانواده ها و کودکان مناطق محروم روستایی صورت می گیرد .

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: اجرای این طرح در نقاط متفاوت استان باعث افزایش آگاهی کودکان از تغذیه ی صحیح، شده است وکودکان زیر پوشش این طرح قبل و پس از اجرای این طرح از نظر قد و وزن سنجیده می شوند تا آثار اجرای این طرح در بهبود تغذیه ی کودکان زیر شش سال مشخص شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: افتتاحیه این طرح در روستا مهدهای استان و در روستای امان اباد با هدف جلوگیری از سوء تغذیه کودکان روستایی انجام شد.

وی با بیان اینکه آمارهای موجود نشان می دهد که سوء تغذیه در کودکان زیر ۶ سال به خصوص در روستاها یک مشکل عمده محسوب می شود، گفت:  در راستای پیشگیری از آسیب های رشد کودکان و در راستای توانمندسازی خانواده ها و کودکان، طرح تامین یک وعده غذای گرم درروستا مهدها اختصاص داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: کودکان آینده سازان جامعه هستند و‌‌ همان طور که به کودکان شهری درمهدهای کودک آموزش مفید ارائه می‌شود، کودکان روستایی نیز حق این را دارند که این آموزش‌ها را در خصوص مهارتهای زندگی بیاموزند.

دکتر رفیعی اضافه کرد: والدین نیز باید به این مهم توجه کرده و تغذیه سالم را در دستور کار خود قرار دهند.

مدیرکل بهزیستی استان در پایان افزود :کودکان در روستا‌ها از نظر کمیت غذا مشکلی ندارند، اما کیفیت غذا و نیازهای کودکان از این نظر دارای اهمیت است که سازمان بهزیستی با ارائه این طرح درصدد است که نیازهای کودکان را در این زمینه برطرف سازد.

وی گفت: توجه به کودکان و رشد و نمو صحیح آنان آینده درخشانی را برای این مرز و بوم به ارمغان می آورد.

منبع:   شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار