27073
۱۷ مهر ۱۳۹۶
مدیر کل بهزیستی استان مازندران عنوان کرد؛

بهره‌مندی ۴۰۲روستا مهد و ۲۶ حاشیه مهد از یک وعده غذای گرم در استان مازندران

دکتر آرام مدیر کل بهزیستی استان مازندران با توجه به شعار هفته جهانی کودک که «هر کودک نشانی از خداست…»، گفت: خداوند تمام ویژگی های خوب و ارزشمند خود را در کودکان قرار داده است.

به گزارش کودک پرس ، دکتر آرام شعار هفته جهانی کودک در کشور را هر کودک نشانی از خدا دانست.

در مراسمی که با حضور دکتر آرام مدیر کل بهزیستی استان مازندران،دکتر پورفاطمی،موسوی مدیر بهزیستی شهرستان ساری،مسئولان و مدیران و کودکان مهدهای کودک شهر ساری در امامزاده یحیی ساری با حال و هوای محرم برگزار شد دکتر آرام با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه کودکان گفت:خداوند تمام ویژگی های خوب و ارزشمند خود را در کودکان قرار داده و اگر آموزشهای خود را هدفمند کنیم و به عنوان متولیان آموزشِ کودکان مسیر را برای کودکان درست انتخاب کنیم می توانیم ویژگی های مثبت کودکان را پرورش داده و آینده جامعه و نظام را تضمین کنیم.

وی در ادامه در بحث برنامه های مختلف در هفته جهانی کودک گفت:در بحث آموزش و ساماندهی کودکان خیابانی و کودکان کار که از طریق تشکل های غیر دولتی انجام می شود با توجه به انعقاد تفاهم نامه ای که با استانداری داشته ایم تمرکز اجرای این برنامه را به مناطق حاشیه ای و مناطقی که دچار آسیب هستند و کودکانی که بازمانده از تحصیل هستند قرار داده ایم.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد:در سال 96 تعداد 402 روستا مهد و26 حاشیه مهد از یک وعده غذای گرم استفاده می کنند.

 

 

وی با اشاره به اینکه در سال 95 حدود 5000نفر از کودکان استان با مبلغی حدود یک میلیارد و 250 میلیون اعتبار تحت پوشش یک وعده غذای گرم بودند افزود:در سال 96این تعداد به ده هزار و 190نفر رسیده و اعتباری حدود دو میلیارد و 400 میلیون تومان در نظر گرفتنه شده است و البته قابل ذکر است که در سال های 91 و 92حدود 200میلیون تومان و برای تعداد محدودی از کودکان بوده است و در حال حاضر با تدابیری که در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاد کلیه کودکانی که در روستا و حاشیه مهدها تحت آموزش هستند حتما از یک وعده غذای گرم برخوردار می شوند.

دکتر آرام برنامه دیگر این سازمان را تحت پوشش قرار دادن خانواده هایی دانست که جزء 3 دهک پایین جامعه هستند و البته به منظور فراهم کردن زمینه و بستر آموزش و حضور کودکان در مهدهای کودک یارانه این کودکان را به مراکز و مهدهای کودک پرداخت می شود و این اعتبار در سال 95مبلغی حدود 240 میلیون تومان بوده که در سال جاری به 600میلیون رسیده است وگفتنیست؛ از 1500 کودکی که خانواده هایشان جزء 3 دهک تحت پوشش این طرح قرار گرفتند در این طرح اولویت با حاشیه مهدهاست و بعد از آن 200معلولی که شرایط حضور در مهدهای کودک را دارند نیز پرداخت می شود.

مدیر کل بهزیستی استان آموزش خانواده ها را مهم دانست و گفت:برنامه های آموزشی در مهدهای کودک و حوزه های مختلف برای خانواده ها مهیا شده است و البته در بحث کودک آزاری که شروع کار نیز از استان مازندران بوده است و توانستیم اقدامات خوبی در این زمینه داشته باشیم.

وی برنامه های تست غربالگری برای شنوایی،بینایی،اختلالات اوتیسم و اضطراب را در مهدهای کودک و برای کودکانی که در مراکز بهزیستی خدمات دریافت می کنند انجام می شود.

این مسئول تعداد کودکان کار و فارغ از تحصیل بر اساس بررسی هایی که در سطح کشور انجام شده را حدود 950کودک بازمانده از تحصیل اعلام کرد و گفت:زمینه و بستر برای آموزش آنان با مشورت آموزش و پرورش در حال انجام است.

در پایان دکتر آرام مهم ترین هدف از برپایی این مراسم را آشنایی کودکان با فرهنگ عاشورایی دانست و افزود:در واقع قصد داریم تا کودکان را با مفاهیم اصلی قیام امام حسین آشنا کنیم به همین منظور برنامه های ویژه ای به مناسبت محرم در مهدهای کودک انجام می گیرد.

 

منبع: وارش نیوز

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار