8876
۱۷ مهر ۱۳۹۵

سه‌‌قلوهای اراکی کنارخانواده می‌مانند‌

وضعیت نگهداری سه قلوهای اراکی ، مورد توجه بهزیستی قرار گرفته و جلسه‌ای در راستای تعیین تکلیف این کودکان برگزار شد.

به گزارش کودک پرس   وضعیت سه قلوهای اراکی که والدین آنها بواسطه فقر موضوع فروش آنها را مطرح کرده بودند، به موضوع مورد توجه دیگر رسانه‌ها نیز تبدیل شده و روز گذشته یکی از خبرگزاری‌‌ها خبری در خصوص واگذاری سه قلوهای اراکی به بهزیستی با حکم دادستان اراک منتشر کرده بود که این موضوع روز گذشته توسط مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تکذیب‌ و  جلسه‌ای در راستای تعیین تکلیف این کودکان در بهزیستی استان برگزار شد.

بهروز رفیعی  با اشاره به تشکیل این جلسه برای تعیین تکلیف سه قلوها گفت: براساس آنچه در این جلسه مطرح شد فروش سه قلوها منتفی است و قصد فروش نوزدان به هیچ وجه وجود ندارد و آنچه در خصوص خرید سه قلوها به قیمت 60 میلیون تومان توسط بهزیستی در برخی رسانه‌ها مطرح شده نیز کذب است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی افزود: خرید سه قلوها به قیمت 60 میلیون تومان توسط بهزیستی که یکی از رسانه‌ها مطرح کرده بیشتر به یک مطلب فکاهی شبیه است.

وی افزود: آنچه در خصوص حکم دادستان اراک در مورد واگذاری نوزادان به بهزیستی نیز در این رسانه‌ها عنوان شده به هیچ عنوان صحت ندارد و آنها به بهزیستی هم تحویل نشده‌اند.

رفیعی افزود: حدود سه هفته پیش پدر این نوزادان را به بهزیستی دعوت کرده و در جلسه‌ای در خصوص موضوع نوزادان با او صحبت کردم. در همان جلسه 500 هزار تومان کمک به وی اهدا شد و امروز نیز با تشکیل کمیته‌ای چکی به مبلغ  دو میلیون و 500 هزار تومان به عنوان کمک موردی صادر شده تا به حساب وی واریز شود.

وی تاکید کرد: تا روزی که نوزادان در بیمارستان به سر می‌برند هر روز مددکار بهزیستی از آنها بازدید کرده و گزارش روزانه ارائه می‌دهد و زمانی که به منزل منتقل شدند نیز این حمایت ها ادامه خواهد داشت.

رفیعی اظهار کرد: بهزیستی استان در سطح امکانات و توان خود به این حمایت‌‌ها ادامه می‌‌دهد و اگر شرایط به گونه‌ای باشد که کمک از حد توان ما فراتر باشد از محل کمک سازمان مرکزی استفاده خواهیم کرد و در مرحله بعد به سراغ خیرین خواهیم رفت تا در هر صورت این نوزادان از حمایت‌ محروم نشوند.

وی افزود: تا الان که با شما صحبت می‌کنم هیچ خیری در این خصوص با ما تماس نگرفته و ما نیز با خیرین در این خصوص صحبت نکرده‌ایم و خودمان کار را پیگیری می‌کنیم. در حال حاضر نوزادان در بیمارستان هستند و در خصوص امور مربوط به آنها گام به گام پیش می‌رویم و تا جایی که بتوانیم به آنها کمک کرده و کار را مدیریت می‌کنیم.

وی در خصوص نظارت بر امور نوزادان در راستای پیشگیری از هرگونه اقدامی که تهدید فروش را برای نوزادان ایجاد کند، گفت: دادستان در جریان امر هست و احتمالا دستور تحقیق را در راستای نظارت صادر خواهد کرد، ما نیز آنقدر سرکشی را به صورت مستمر انجام می‌دهیم که کوچکترین خطری در خصوص اقدامی همچون فروش، این نوزادان را تهدید نکند.

رفیعی تاکید کرد: مددکار بهزیستی به محض احساس خطر در این خصوص گزارش داده و ما مطمئنا قوه قضاییه را در جریان خواهیم گذاشت تا به این حوزه ورود پیدا کند.

وی فروش کودک را نوعی کودک‌آزاری عنوان کرد و گفت: پدری که قصد فروش کودک خود را داشته باشد به جرم کودک‌آزاری توسط قوه قضاییه مورد تعقیب قرار گرفته و حکم زندان برای او صادر می‌شود.

رفیعی خاطرنشان کرد: واگذاری نوزادان به بهزیستی در صورتی انجام می‌شود که دادستان حکم صلب حضانت را صادر کند که این مسئله در خصوص این نوزادان مطرح نیست و پدربزرگ این نوزادان نیز عنوان کرده است که اگر پدر این نوزادان نخواهد آنان را نگهداری کند به عنوان ولی قهری آنان را نگهداری خواهم کرد.

منبع:   ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار