8861
۱۷ مهر ۱۳۹۵

طنین نوای لالایی علی اصغر در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد

در نخستین جمعه از ماه محرم،نوای جانسوز و دلنشین لالایی حضرت علی اصغر (ع) طفل شش ماهه کربلا در حسینیه عاشقان ثارالله یاسوج و دیگر شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد همزمان با سراسر کشور طنین انداز شد.  

به گزارش کودک پرس   حسینیه ثارالله یاسوج شاهد حضور مادران داغدار و طفلان معصومی بود که با سربندهای منقش به نام زیبای یا زهرا (س) یا علی اصغر (ع) و ملبس به لباس های سبز به یاد کوچکترین شهید کربلا ناله می کردند.
همچنین کودکان و طفلان شیرخوار خود را بر روی دستان پرمهر خود گرفتند و به یاد علی اصغر، حسین (ع) و حضرت رباب (س) ناله کردند و زیباترین جلوه معرفت و عشق را به یادگار گذاشتند.
در این میدان عشق هر کس به طریقی دل در گرو معبود و مولای خود می داد، مادری که گونه های پر از اشکش را بر سیمای خاموش و گریان فرزند کوچکش می گذاشت و آن یکی مادر گیسوپریشانی که فرزند معلول شیرخوارش را برای شفا در حرم امن مکتب حسین (ع) آورده بود و آرزوی شفایش می کرد.
خیل جمعیت مشتاق و ارادتمند به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در حسینیه ثارلله یاسوج جوابگوی انبوه عاشقان و دلدادگان نبود و بسیاری از مادران در حالی که طفلان شیرخوار خود را در آغوش داشتند به دلیل ازدحام جمعیت و در بیرون از حسینیه نغمه لالایی برای لب خشکیده کوچکترین شهید کربلا حضرت (علی اصغر) سردادند.
در این آیین باشکوه نیز مداحان سه پوش خیمه گاه حسین (ع) در وصف کودک شش ماهه دشت کربلا برای شرکت کنندگان و مادران داغدار مکتب حسین مرثیه سرایی کردند.
همچنین مادران و خانواده های داغدار و عاشقان حسینی در شهرهای مختلف کهگیلویه وبویراحمد به حسینه ها، تکایا و مصلی های شهر آمده بودند تا فرزندانشان را نذر قیام منتقم خون حسین(ع) کنند تا بلکه مرهمی بر زخم های دل حضرت رباب (س) بگذارند.

 

 

منبع:  خبرگزاری جمهوری اسلامی

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار