موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
799
۱۹ مرداد ۱۳۹۵

اجرایی شدن کنوانسیون حقوق کودکان در ۱۰ استان کشور

کودک باید زنده بماند و زندگی کند و اگر حقوق کودک ضایع شود همه مسئولان اعم از دولتی و غیردولتی باید پاسخگو باشند.

به گزارش کودک پرس، مظفر الوندی ظهر امروز در کارگروه بانوان و خانواده استان کرمان که در سالن پیامبر اعظم(ص) استاندار کرمان برگزار شد با بیان اینکه 30 درصد جمعیت کشور را افراد زیر 18 سال تشکیل می‌دهند که فرصتی برای کشور است و این آمار ما را ملزم به توجه بیشتر به کودکان و نوجوانان می‌کند، اظهار داشت: استان کرمان دهمین استانی است که کنوانسیون حقوق کودک در آن اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه همه ظرفیت‌ها در این زمینه در استان باید شناسایی شود تا با همفکری و همدلی همه مشکلات  در زمینه مشکلات کودکان و نوجوانان مرتفع شود، گفت: به جای کمبودها باید به ظرفیت‌ها نگاه کنیم.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با بیان اینکه دولت‌ها حقوق کودک را در اسناد بین‌المللی و قوانین داخلی تضمین می‌کنند، بیان کرد: کودک باید زنده بماند و زندگی کند و اگر حقوق کودک ضایع شود همه مسئولان اعم از دولتی و غیردولتی باید پاسخگو باشند.

الوندی خاطرنشان کرد: بحث رشد یافتگی را در حوزه بهداشت و سلامت باید جدی بگیریم و آموزش و پرورش، تأمین اجتماعی، رفاه مناسب و بسته‌های حمایتی کامل باید در مورد کودکان اجرا شود.

وی تصریح کرد: ضروری است با حساسیت در پیشگیری از آسیب‌ها و آموزش‌های هدفمند این قشر را حمایت و پرورش داد تا با تربیت نسل فرهیخته و مهار آینده کشور تضمین شود.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: دامنه مشکلات باید بررسی شود و جغرافیای وضعیت کودکان در استان متناسب با شهر باید تعیین و اولویت‌ها تعریف شود.

وی بیان کرد: استان کرمان کارآمد است و باید سمن‌های استان به رسمیت شناخته و از ظرفیت آنها استفاده شود زیرا ظرفیت بسیار بالایی در استان کرمان وجود دارد.

الوندی یادآورشد: 9 وزارتخانه، سه سازمان و پنج نهاد، سه عضو سازمان‌های مردم نهاد و نماینده حوزه علمیه و مجلس شورای اسلامی عضو شورای ملی هماهنگی کنوانسیون حقوق کودک هستند و این مجموعه بحث حقوق کودکان را بررسی می‌کنند.

 

منبع:   تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار