7718
۱۰ مهر ۱۳۹۵

فعالیت 323 مهد کودک دراستان کهگیلویه و بویراحمد

هوشنگ سیاوش‌ پو،معاون امور اجتماعی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 13هزار و 63کودک در مهدهای کودک این استان نگهداری و آموزش داده می‌شوند.

به گزارش کودک پرس  هوشنگ سیاوش‌ پو گفت: 13هزار و 63کودک در مهدهای کودک این استان نگهداری و آموزش داده می شوند که از این میزان 6026کودک مربوط به مهدکودک‌های شهری و 7370کودک مربوط به روستامهدها هستند.

وی بیان کرد: 323 مهدکودک و روستامهد در استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند که از این میزان 78مورد مهدکودک و 245مورد روستامهد هستند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تعداد مربیان و پرسنل شاغل در مهدکودک‌های این استان 707نفر است و بیش از 300نفر نیز در این زمینه صاحب امتیاز هستند.

سیاوش‌ پو ادامه داد: با توجه به ناتوانی و ضعف اقتصادی موجود در برخی از مناطق روستایی، اطراف شهرها و مناطق حاشیه خیز براساس نمودار  به کودکان این مناطق یک وعده در روز غذای گرم داده می‌شود که 110 تا 120 روز در سال تحت پوشش غذایی قرار می‌گیرند.

وی گفت: اجرای طرح غذای گرم در 285روستا مهد و مهدکودک‌های حاشیه‌خیز اطراف شهرها برای 5842کودک با اعتبار یک میلیارد و 250میلیون تومان و طرح سه دهک که مربوط به تامین بخشی از شهریه در میان خانواده‌های کم درآمد و نیازمند، خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و خانواده‌های در معرض آسیب در 238 روستا مهد و مهدکودک برای 794 کودک با اعتبار 193میلیون و 600هزار تومان از طرح‌های اجرایی این نهاد طی سال گذشته بوده‌اند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: اجرای طرح نیک با همکاری ستاد اقامه نماز برای آموزش مسائل دینی و آشنایی با نماز و قرآن، طرح‌های غربالگری مانند غربالگری پیشگیرانه، اضطراب و تنبلی چشم،برگزاری دوره‌های آموزشی و دوره‌های بازآموزی و تکمیلی برای کسب مهارت، آموزش، نحوه برخورد کودکان و نحوه انتقال مفاهیم به کودکان و جمع آوری کلیه وسایل بازی غیراستاندارد در مهدهای کودک از دیگر طرح‌های اجرا شده در این نهاد هستند.

سیاوش‌ پو در رابطه با شهریه مهدهای کودک تاکید کرد: سالانه با حضور نماینده رسمی سازمان صنعت، معدن و تجارت و کانون توسعه مهدهای کودک نرخ شهریه ها مصوب می‌شود و رشد آن به نرخ رسمی تورم تبعیت می‌کند.

وی افزود: مهدها باتوجه به ستاره بندی‌های موجود درجه‌بندی می‌شوند و بر این اساس میزان شهریه‌ها مشخص می‌شود که در استان کهگیلویه و بویراحمد مهدهای کودک بدون ستاره، یک ستاره مشروط، دو ستاره و سه ستاره وجود دارند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: کیفیت فضا، نوع آموزش، امکانات و تیم کاری مهدهای کودک با افزایش ستاره‌ها بالاتر می‌روند و به تناسب دریافت ستاره‌ها، نرخ شهریه‌ها نیز بالا می‌رود و نرخ شهریه‌ها با توجه به ستاره‌ها، وظایف مهدها و مبلغ قابل پرداخت توسط والدین برای هر مهد و حتی به اسم مهد مشخص شده است.

سیاوش‌ پو تصریح کرد: برای ارتقاء خدمات کیفی مهدهای کودک آنهایی که به ستاره دار کردن مهدهای خود اقدام نکنند از افزایش شهریه محروم هستند.

وی گفت: با توجه به این‌که اکنون شکل جامعه تغییر کرده است، روابط هسته‌ای شده‌اند و خانواده‌ها نسبت به گذشته کم جمعیت و حتی در بعضی موارد رو به تک فرزندی است، کودکان برای جامعه پذیری و اجتماعی شدن در آینده نیاز به حضور درکنار همسالان خود و ارتباط با یکدیگر دارند و این امر می‌تواند در مهدهای کودک به خوبی محقق شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در مهدهای کودک آموزش‌ها با توجه به سن کودک شکل می‌گیرد که بیشتر در رابطه با مسائل تربیتی و شکل‌گیری شخصیت‌ها آموزش می‌بینند و جامعه هدف نباید انتظار آموزش‌های کاملا تکمیلی را از مهدهای کودک داشته باشند.

سیاوش پو عنوان کرد: بهترین دوره زمانی برای تکوین، رشد و تکامل کودک دوره حضور کودکان مهدهای کودک هستند و همین که کودک مفاهیم دینی، ارتباط با محیط زیست، قانون پذیری مانند احترام به حقوق دیگران و قوانینی در رابطه با راهنمایی و رانندگی و هم‌چنین در زمینه مسائل اقتصادی مراحل اولیه را بیاموزد می‌تواند در مدرسه و مراحل بالاتر موفقیت‌های بهتر و بیشتری کسب کند.

وی خاطرنشان کرد: کودکان مهدها باید حتما بیمه شوند که در این زمینه سعی کرده‌ایم بهترین تعرفه‌ها را برای کودکان پیش‌بینی کنیم تا امنیت روانی لازم برای آنها حفظ شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون در مهدهای کودک استان کهگیلویه و بویراحمد تخلفی که منجر به ابطال و لغو مجوز شوند، نداشته‌ایم و اگر تخلفاتی بوده تنها در حد تذکر بوده است که در این زمینه از خانواده‌ها و جامعه هدف خواهشمندیم انتظارات‌شان در چارچوب قانون باشد و اگر تخلفی را مشاهده کردند انعکاس دهند تا اقدامات لازم برای ارتقاء خدمات و کیفیت صورت گیرد.

سیاوش پو اضافه کرد: کارشناسان کودک و نوجوان ادارات بهزیستی شهرستان‌های سراسر استان آماده دریافت تخلفات مشاهده شده مهدهای کودک در هر زمینه‌ای مانند برخورد با کودک، تخلفات شهریه و غیره هستند که جامعه هدف می‌توانند برای اعلام تخلف مشاهده شده خود به این کارشناسان مراجعه کنند.

منبع:  ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار