7661
۱۰ مهر ۱۳۹۵

ویژه برنامه (کودک، هنر، صلح)در حمایت از کودکان مظلوم یمن برگزارشد

ویژه برنامه «کودک، هنر، صلح»به مناسبت روز جهانی کودک و در حمایت از کودکان مظلوم یمن در بوستان حضرت مریم(س) برگزار شد.در این برنامه کودکان تهرانی با نقاشی های خود صلح و دوستی را به نمایش گذاشتند.

به گزارش کودک پرس  درویژه برنامه «کودک، هنر، صلح»؛ 70 کودک در مقطع سنی 8 تا 14 سال؛ به همراه مربیان نقاشی و تصویرگران مطرح همچون کیوان عسگری، رضا عبدلی، بنفشه احمدزاده، علیرضا حسینی، بهنام جیحانی، آرش شجاعی، غزاله مرصوصی و مینومحمدی نیا در حمایت از کودکان آسیب دیده جنگ، مفاهیم ذهنی خود از صلح و دوستی را بر روی بوم نقاشی به تصویر کشیدند.

محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این آئین با اشاره به جنایات و کودک کشی رژیم صهیونیستی در طول تاریخ و جنایت حکام قدرتمند در سوریه و یمن گفت: با وجود این جنایات، سازمان های حقوق بشر واکنشی در مقابل آن نداشته و حتی در تشییع جنازه رئیس جمهور سابق رژیم اسرائیل شرکت کردند.
وی افزود: در سال های اخیر بعضی از قدرت های بزرگ و حکام جور به دلیل چند روز حکومت ظاهری در دنیا دست به جنایت هایی زده و حق حیات و زندگی را از دیگران سلب می کنند.
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه باید فریاد صلح طلبی را توسط کودکان به گوش جهانیان برسانیم، برگزاری ویژه برنامه «کودک، هنر و صلح» را نمونه ای از صلح طلبی از سوی کودکان عنوان کرد.
وی گفت: امروز کودکان 4 تا 6 سال در کنار هنرمندان پیشکسوت، یکصد اثر را با موضوع صلح و دوستی به تصویر کشیدند.
ساناز آریان فر مسئول نگارخانه مریم نیز با اشاره به روند اجرای برنامه «کودک، هنر و صلح» گفت: امروز کودکان به همراه مربیان خود در بوستان حضرت مریم(س) گردآمده و تصور خود از صلح و دوستی را بر روی بوم های نقاشی به تصویر کشیدند و امیدوارم که روزی دنیایی داشته باشیم که هیچ کودکی آسیب نبیند و همه در صلح زندگی کنند.
شعرخوانی احمد امیرخلیلی با موضوع کودک و صلح از جمله بخش های این برنامه بود.
در پایان این ویژه برنامه نمایشگاه کاریکاتور و کارتون یمن با هدف حمایت از کودکان مظلوم یمن با حضور معصومه آباد عضو شورای اسلامی شهر تهران، محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، امیر عبدالحسینی معاون هنری و شهرام بابایی مدیر هنرهای تجسمی و امور موزه های این سازمان در نگارخانه مریم افتتاح شد.
در این نمایشگاه 65 اثر به ابعاد 30×40، از مسابقه بین المللی کارتون و کاریکاتور یمن به انتخاب سیدمسعود شجاعی طباطبایی با موضوع های یمن، آیلان کردی، عمران داکنیش به نمایش گذاشته شده است.
آیلان کردی و عمران داکنیش نماد کودکان آسیب دیده در جنگ های خاورمیانه هستند.
نمایشگاه کاریکاتور و کارتون یمن تا 18 مهر از ساعت 11 تا 18 در نگارخانه مریم واقع در خیابان کریمخان زند، نبش استاد نجات اللهی شمالی، بوستان حضرت مریم میزبان علاقه مندان است.

 

 

منبع:   خبرگزاری جمهوری اسلامی

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار