7005
۰۶ مهر ۱۳۹۵

ویژه‌برنامه روز کودک برای فرزندان زندانیان کرمانی اجرا خواهدشد

حجت‌الاسلام عباس اسدی،معاون فرهنگی دادگستری استان کرمان گفت: ویژه‌برنامه روز جهانی کودک برای فرزندان زندانیان و مددجویان کانون اصلاح و تربیت کرمان برگزارمی‌شود.

به گزارش کودک پرس   حجت‌الاسلام عباس اسدی در جلسه ویژه‌برنامه روز جهانی کودک با موضوع برنامه‌ریزی برای فرزندان زندانیان و مددجویان کانون اصلاح و تربیت اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در جامعه وجود دارد و بارها مسئولان اجرایی، انتظامی و قضایی به این موضوع اشاره کرده‌اند، بحث آسیب‌های اجتماعی ناشی از کودکان و نوجوانان کانون اصلاح و تربیت و یا فرزندان زندانیان است.

وی بیان داشت: عدم وجود سرپرست برای فرزندان زندانیان موجب می‌شود، این افراد جذب رفقای بد و یا باندهای شرارت شوند و مددجویان کانونی اصلاح و تربیت نیز هرچند کارهای فرهنگی برای آنها انجام می‌شود ،اما با توجه به اینکه انگ حضور در کانون را دارند و مشکلات روحی و اجتماعی پیدا می‌کنند.

معاون فرهنگی دادگستری استان کرمان ادامه داد: باید حرکتی برای آینده‌نگری مددجویان کانون اصلاح و تربیت انجام شود و برای به کارگیری آنها در مشاغل مختلف نیاز به برنامه‌ریزی است.

اسدی اضافه کرد: 17 مهر روز جهانی کودک است و برنامه‌هایی برای کودکان در نظر گرفته می‌شود و مهم این است که باید با تمام وجود و با خلوص نیت برنامه‌ریزی برای کودکان آسیب‌پذیر انجام شود، زیرا برنامه‌ریزی برای این کودکان موجب می‌شود آینده درخشانی در پیش داشته باشیم.

وی ابراز داشت: ارتقای فرهنگ عمومی رسیدگی به کودکان آسیب‌دیده، در معرض آسیب و یا معارض با قانون، ارتقای فرهنگ آزادسازی زندانیان جرایم غیرمادی و تغییر فرهنگ اجتماع نسبت به فرزندان زندانیان و مددجویان کانون اصلاح و تربیت ازجمله اهداف برگزاری ویژه‌برنامه روز کودک برای این کودکان است.

معاون فرهنگی دادگستری استان کرمان افزود: دیدار با فرزندان زندانیان، اعطای مرخصی به زندانیان دارای کودک زیر 15 سال، برگزاری جشن گلریزان و نمایشگاه کتاب، اجرای برنامه‌های هنری و توزیع کتاب از جمله برنامه‌های پیشنهادی برای روز جهانی کودک است.

منبع:    فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار