693
۱۸ مرداد ۱۳۹۵

احصای 20 حق برای کودکان در کنوانسیون حقوق کودک

مظفرالوندی: کودکان افراد زیر 18 سال هستند که امروز 30درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و نگاه به آن‌ها بیشتر عاطفی است و کمتر به حقوق آنها توجه می‌شود.

به گزارش کودک پرس،  و بنا به اعلام روابط عمومی استانداری ، علیرضا رزم حسینی شامگاه یکشنبه در دیدار دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری، افزود: کار توسعه ای شهرستان قلعه گنج از 21 ماه گذشته به مشارکت بخش غیردولتی آغاز شده است.

وی یادآور شد: نوزادان شهرستان قلعه گنج در بدو تولد با مشکلات تغذیه ای و پائین بودن وزن مواجه بودند اما با اجرای طرح توسعه ای در این شهرستان، نوزادانی که وزن آن ها در گذشته یک کیلو بود، امروز وزن نوزادان با تنظیم بسته تغذیه ای به 3 کیلو افزایش داشته است.
استاندار کرمان، نیروی انسانی سالم و آموزش‌دیده را سرمایه اصلی کشور عنوان کرد و افزود: تجربه نشان داده است که بسیاری از بزهکاری ‌ها و آسیب‌های اجتماعی که در جامعه رخ می‌دهد، توسط افرادی است که در کودکی دچار آسیب‌های روحی و روانی شده‌اند.
رزم حسینی با اشاره به ظرفیت های استان کرمان در حوزه های مختلف، خاطر نشان کرد: علارغم اینکه استان کرمان تا امروز اقدامات موثری در جهت اجرای کنوانسیون حقوق کودک انجام است اما آمادگی داریم در این حوزه بیش از گذشته فعالیت نمائیم.

احصای 20 حق برای کودکان در کنوانسیون حقوق کودک
در ادامه این دیدار دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودکان با اعلام اینکه حق کودک به عنوان یک مطالبه قانونی باید مدنظر قرار گیرد و از نگاه عاطفی صرف پرهیز شود، گفت: ۲۰ حق برای کودکان در کنوانسیون حقوق کودک احصاء شده است.
مظفرالوندی با تاکید براینکه کودکان توان دفاع از خود ندارند و باید نهادهایی از آن‌ها حمایت کنند، افزود: کودکان افراد زیر 18 سال هستند که امروز 30درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و نگاه به آن‌ها بیشتر عاطفی است و کمتر به حقوق آنها توجه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در خصوص حقوق کودکان تا حد مورد نیاز، توجه نشده است، یادآور شد: در سند چشم انداز کشور ایران آمده که ایران کشوری توسعه یافته است که باید در حفظ کرامت، حقوق انسان‌ها و بهره مندی از امنیت اجتماعی تبلور یافته و برخوردار از رفاه و سلامت باشد.
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودکان با اشاره به اینکه کنوانسیون حقوق کودک به عنوان قانون لازم الاجرا مصوب مجلس است، خاطر نشان کرد: امروز سازمان‌هایی که با حوزه کودک مرتبط هستند از جمله 9وزارتخانه تلاش‌هایی ویژه در این زمینه دارند، در حقوق کودک چشم انداز ما رشد یافتگی تمام کودکان، ایجاد انگیزه برای پیشرفت کودک، سلامت رفاه و آموزش است.

الوندی مهمترین سیاست دولت را، رعایت حقوق شهروندی و آشنایی مردم به حقوقشان عنوان کرد و یادآور شد: در سطح بین الملل متعهد هستیم هر پنج سال گزارش حقوق کودک را ارائه داده که هیات بازرسی 18نفره از کارشناسان بین الملل آن را بررسی می کنند.
وی از کودکان به عنوان سرمایه کشور نام برد و خاطر نشان کرد: باید با حساسیت در پیشگیری از آسیب‌ها و توجه جدی به حوزه آموزش‌های هدفمند زمینه حمایت و پرورش این قشر را برای تربیت نسل فرهیخته و ماهر در کشور فراهم و تضمین کنیم.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در ادامه به وضعیت استان کرمان در سه حوزه اشاره کرد و گفت: بخشی از این مشکلات تهدید و بخشی فرصت است لذا باید تلاش کنیم تا مشکلات حوزه حقوق کودکان را در قالب کارگروه بانوان و خانوده استانداری‌های کشور مرتفع نمائیم.
الوندی افزود: استان کرمان ظرفیت‌های خوبی از جمله در حوزه سمن‌ها دارد لذا با رویکرد و نگاه ویژه دولت به تشکل‌های غیر دولتی، می‌توان با شناسایی ظرفیت‌های سمن‌ها با توجه به اینکه دولت توان پرداخت بسیاری از هزینه‌ها را ندارد، بهره برد.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک صبح یکشنبه به استان کرمان سفر کرد و در فرودگاه بین المللی کرمان مورد استقبال مسئولین استان قرار گرفت.

دیدار با رئیس کل دادگستری استان، نشست هم اندیشی با سازمان های مردم نهاد، بازدید از مرکز نهگهداری کودکان و دیدار با استاندار از اهم برنامه های دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک به استان کرمان بود.
الوندی در دومین روز سفر خود به استان کرمان پس از شرکت در کارگروه بانوان و خانواده استانداری از کانون اصلاح و تربیت و بند نسوان شهرستان کرمان بازدید خواهد کرد.

منبع:   باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار