6090
۳۱ شهریور ۱۳۹۵

مراکز پیش دبستانی فاقد مجوز فعالیت از آموزش و پرورش تعطیل می شوند

اصغر بیات معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: طی سال تحصیلی 95 - 96 با شکایت این دستگاه و بررسی مراجع قانونی همه مراکز پیش دبستانی فاقد مجوز فعالیت از آموزش و پرورش، تعطیل می شوند.

به گزارش کودک پرس  اصغر بیاتگفت: پیش دبستانی و مقوله آموزش امری حاکمیتی است، طی سال های اخیر نگاه مجلس شورای اسلامی و هیات دولت بر این بوده که پیش دبستانی زیر مجموعه آموزش و پرورش محسوب می شود و فعالیت در این زمینه باید منوط به دریافت مجوز از این دستگاه تعلیم و تربیت باشد.
وی اظهارکرد: موسساتی که به هر دلیلی برای فعالیت پیش دبستانی از آموزش و پرورش مجوز دریافت نکرده اند، مرکز پیش دبستانی مجاز محسوب نمی شوند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: طی سالجاری مراجع قانونی، با شکایت این دستگاه، فعالیت مراکز فاقد مجوز را بررسی و اقدام به تعطیلی مراکزی خواهد کرد که بدون مجوز به نام پیش دبستانی فعالیت می کنند.
بیات از اجرای طرح جدید وزارت آموزش و پرورش در خصوص ارائه گزارش تحصیلی در مراکز پیش دبستانی خبرداد و یادآورشد: اقدامی که امسال در این حوزه پیش دبستانی انجام شده، ارائه گزارش تحصیلی برای کودکانی است که در مراکز دارای مجوز از آموزش و پرورش ثبت نام کرده اند.
وی ادامه داد: به این ترتیب، کودکان مثل دوره های بعدی تحصیلی در قالب کارنامه گزارش پیشرفت تحصیلی خواهند داشت و این گزارش مبنای ثبت نام در دوره ابتدایی و مبنایی برای به رسمیت شناختن مراکز دارای شناسنامه ای است که از این دستگاه مجوز دریافت کرده اند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در این خصوص باید اطلاع رسانی برای والدین به درستی انجام شود، چرا که سایر مراکز پیش دبستانی صلاحیت ارائه گزارش تحصیلی را ندارند و از نظر این دستگاه تعلیم و تربیت مراکز پیش دبستانی محسوب نمی شوند.
بیات با بیان اینکه تعداد مراکز پیش دبستانی فاقد مجوز در استان زنجان محدود است، افزود: تعدادی از این مراکز امسال اقدام به دریافت مجوز کرده اند و با مراکز فاقد مجوز نیز برخورد قانونی انجام خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: برخی مواقع مهد کودک به جای مرکز پیش دبستانی به کار می رود که این دو مقوله جدا از هم هستند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: فعالیت در دو مقوله مهد کودک و پیش دبستانی نیازمند اخذ دو مجوز از دو ارگان مجازست.
بیات اظهارکرد: متقاضیان باید مجوز فعالیت مهد کودک را از بهزیستی و پیش دبستانی را از آموزش و پرورش دریافت کنند.
وی یادآورشد: مرکز پیش دبستانی با تعریف کودکان چهار تا 6 سال فعالیت می کند و بهزیستی نمی تواند برای مراکز پیش دبستانی مجوز فعالیت صادر کند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: پیش دبستانی دوره ای رسمی و غیر الزامی است و این مراکز در تامین نیرو مشکلی ندارند.
بیات تاکید کرد: برای جذب نیروی توانمند در مراکز پیش دبستانی دارای مجوز از آموزش و پرورش، ضوابط، معیار و شاخص هایی تعریف شده است و از سال گذشته این برنامه اجرایی می شود که نیروهای فعال این مراکز دارای صلاحیت حرفه ای باشند.
415 مرکز پیش دبستانی با مجوز رسمی از آموزش و پرورش در سطح استان زنجان فعالیت می کنند.
9 هزار و 250 کودک چهار تا 6 سال در قالب 517 کلاس درس در این مراکز مشغول به یادگیری هستند.

 

 

منبع:    خبرگزاری جمهوری اسلامی

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار