5147
۲۳ شهریور ۱۳۹۵

قاطعانه از بسیج دانش‌آموزی حمایت خواهیم کرد

حمیدرضاکفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه بسیج دانش‌آموزی یکی از فعال‌ترین تشکل‌های دانش‌آموزی است، گفت: آموزش و پرورش با تمام وجود از آن حمایت می‌کند.

به گزارش کودک پرس   حمیدرضاکفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در خصوص شائبه حذف بسیج دانش‌آموزی اظهار داشت: تشکل‌های دانش‌آموزی شامل بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، پیشتازان، فرزانگان و سازمان جوانان هلال‌احمر، قانونی، نور چشم و باعث افتخار ما در مدارس هستند.

وی با اشاره به لایحه کنوانسیون حقوق کودکان افزود: اخیراً لایحه‌ای در مراحل کارشناسی تحت عنوان الحاق به کنوانسیون حقوق کودک قرار دارد؛ بخش‌های مختلفی از دولت و مجلس بر روی این لایحه در حال کار کارشناسی هستند ضمن اینکه این لایحه باید به مجلس بیاید و در آنجا مورد تصویب قرار گیرد.

کفاش با بیان اینکه عده‌ای تصور کردند که در بعضی از بندهای این الحاقیه به نحوی عنوان شده است که برای نمونه آموزش‌های نظامی برای کودکان نداشته باشیم، گفت: البته این موضوع باید پس از بررسی و طرح در مجلس و انجام کار کارشناسی مطرح شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه نمایندگان باید در این خصوص تصمیم بگیرند،‌یادآور شد: بنده به عنوان یک کارشناس نظر خود را بیان می‌کنم که اولاً فعالیت بسیج دانش‌آموزی فعالیت فرهنگی است و این تشکل در مدارس بخشی از فعالیت‌های تربیتی سند تحول بنیادین را پیاده می‌کند و مورد تأیید ما است.

وی با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان در بسیج دانش‌آموزی و سایر تشکل‌های دانش‌آموزی بدون رضایت والدین خود عضو این تشکل‌ها نمی‌شوند، عنوان کرد: ما حتی برای انجام اردوهای یک روزه نیز اولین شرطمان رضایت کتبی والدین دانش‌آموزان است.

کفاش تصریح کرد: هیچ دانش‌آموزی به زور و اجبار عضو بسیج دانش‌آموزی نمی‌شود؛ چرا که هم خود دانش‌آموز و نیز والدین آنها باید رضایت داشته باشند؛‌ضمن اینکه آموزش دفاعی درس رسمی ما بوده و دانش‌آموز باید آن را آموزش ببیند و این به معنای ورود به بحث خشونت و جنگ نیست.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش متذکر شد: ما برای دفاع و مرزبانی کشور آموزش‌های لازم را می‌‌بینیم و سن سربازی نیز کاملاً مشخص است و دانش‌آموزان بعد از طی کردن دوره دبیرستان به سمت آموزش‌های نظامی می‌روند و این در هم کشورها نیز وجود دارد؛‌ضمن اینکه آموزش‌های قبل از آموزش‌های نظامی ما نیز جنبه فرهنگی، تربیتی و دفاع از ارزش‌های انقلاب را دارد.

وی خاطر نشان کرد: از نظر ما در آموزش و پرورش و شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی، بسیج دانش‌آموزی یکی از فعال‌ترین تشکل‌ها است و ما با تمام وجود از آن حمایت می‌کنیم.

منبع:   فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار