موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
512
۱۶ مرداد ۱۳۹۵

شناسایی و جمع آوری کودکان کار استان البرز

داریوش بیات‌نژاد: کودکان کار البرزی شناسایی و جمع‌آوری می‌شوند.

به گزارش کودک پرس «داریوش بیات‌نژاد»، اظهار کرد: کودکان کار و خیابان بخشی از واقعیت جامعه هستند بنابراین نمی‌توان نسبت به آنها بی‌تفاوت بود.

وی خاطرنشان کرد: این کودکان با کمترین بهره‌وری از امکانات معیشتی، تحصیلی و بهداشتی، هر روز ساعت‌های زیادی  را بدون هدف در خیابان‌هایی که از هر نظر سلامت و امنیت آنها را تهدید می‌کند پرسه می‌زنند.

مدیرکل بهزیستی البرز تصریح کرد: برای برطرف کردن معضل کودکان  کار و خیابان تدابیری از سوی دولت اندیشیده شده است و نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیردولتی موظف به اجرای برنامه شناسایی، جمع‌آوری، پذیرش و آموزش کودکان کار و خیابان در مراحل مختلف شده‌اند.

بیات‌نژاد ادامه داد: سازمان بهزیستی برای ساماندهی کودکان کار، طبقه‌بندی این افراد را از راه دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی پیگیری می‌کند.

مدیرکل بهزیستی البرز توضیح داد: بر این اساس پس از شناسایی و جمع‌آوری این افراد توسط نهادهای انتظامی و شهرداری، مبادرت به غربالگری کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست خیابانی می‌کند و آن‌ها را برای ساماندهی و توانمندسازی به مراکز ساماندهی کودکان کار و خیابان می‌فرستد.
این مسئول گفت: با استفاده از خدمات مراقبتی و نگهداری، مددکاری و اجتماعی، روان‌شناسی و مشاوره بهداشتی درمانی امکان توانمندسازی فکری، روحی و روانی این کودکان و بازگشت آن‌ها به زندگی سالم مهیا می‌شود.

بیات‌نژاد افزود: وجود کودکان کار وخیابان به هیچ وجه زیبنده جامعه اسلامی نیست بر این اساس باید تدابیر لازم برای ساماندهی مناسب این افراد فراهم شود.

وی اظهار کرد: این کودکان به نوعی آینده‌سازان کشور محسوب می‌شوند، از همین‌رو باید شرایط بهره‌مندی آنان از امکانات و شرایط مناسب زندگی مهیا شود.
منبع:  ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار