4986
۲۱ شهریور ۱۳۹۵

فرهنگ‌سازی واقعه غدیر در اجرای برنامه‌های فرهنگی شهرداری اراک

جشنواره (کودک امروز- کودک ولایی) با شعار «ما همه شهرداریم» یکی از برنامه‌های شهرداری در دهه امامت و ولایت است که به مدت 5 شب از ساعت 17 تا 22 در بوستان بزرگ ملت این شهر برگزار می‌شود و در حین این جشنواره برنامه‌های جشن با هماهنگی لازم و عقد قرارداد با گروه‌های هنری اراکی و کشوری برگزار می‌شود.

به گزارش کودک پرس   محمدابراهیم عباسی شهردار اراک بیان کرد: فرهنگ‌سازی واقعه غدیر در اجرای برنامه‌های فرهنگی مهم و لازم است.در این راستاجشنواره کودک امروز-کودک ولایی در اراک برگزار می شود و با اختصاص فضای مناسب و غرفه‌سازی به منظور حضور سازمان‌ها، نهادها و انجمن‌ها، واختصاص فضاهای مناسب برای انجام بازی‌های بومی و محلی و قدیمی اراک، واختصاص فضای مناسب به منظور برگزاری مسابقات مختلف برای این دهه برنامه ریزی کرده ایم.

وی ادامه داد: همچنین اختصاص فضای مناسب برای حضور گروه‌ها و باشگاه‌های ورزشی مختلف، ایجاد غرفه به منظور سرگرم کردن کودکان باموضوعات نقاشی، خلاقیت، عرسک‌گردانی، آموزش، سفالگری و غیره، ایجاد 10 غرفه فروش‌کتاب کودک، تهیه و توزیع اقلام مختلف تبلیغاتی و هدایا از قبیل کلاه، پرچم، کتاب غدیر در مدت برگزاری جشنواره، برگزاری نماز جماعت در پارک در مدت جشنواره، نورافشانی در شب جشن غدیر، اجرای پرده‌خوانی در محل برگزاری جشنواره از دیگر برنامه‌هایی است که در حین این جشنواره در بوستان ملت برگزار می‌شود.

شهردار اراک اضافه کرد: هر روز از روزهای این جشنواره با یک موضوع به ترتیب روز نخست کودک و والدین، روز دوم کودک و پدربزرگ و مادربزرگ، روز سوم کودکان خاص(دو قلوها، بیماران، عقب ماندگان ذهنی، معلولین حرکتی)، روز چهارم کودک و ولایت، روز پنجم کودک و دفاع مقدس نامگذاری شده است.

عباسی با اشاره به برگزاری ششمین دوره مسابقات تنیس روی میز کارکنان شهرداری کلانشهرهای کشور ویژه دهه امامت و ولایت گفت: این مسابقات از تاریخ 24 تا 26 شهریورماه با شرکت 13 کلانشهر در قالب تیم‌های 5 نفره به میزبانی کلانشهر اراک در سالن تنیس روی میز مجموعه ورزشی شهدای 5 مرداد برگزار می‌شود.

وی برگزاری جشن ولایت ویژه عیدسعید غدیرخم را به عنوان ویژه برنامه جشنواره «کودک امروز -کودک ولایی» دانست و بیام کرد: به مناسبت عید باسعادت غدیرخم در شب این عید در تاریخ 29 شهریورماه از ساعت 20 جشن با شکوهی با حضور هنرمندان کشوری در بوستان ملت برگزار می‌شود.

شهردار اراک خاطرنشان کرد: در همین راستا مسابقه کتابخوانی امامت امیرالمؤمنین (ع) در سنجش خرد، مسابقه کتابخوانی ماجرای غدیرخم ویژه کودکان و مسابقه کتابخوانی گزارش لحظه به لحظه از واقعه غدیر در این دهه برگزار می‌شود.

وی افزود: شهرداری به منظور توسعه فرهنگ کتابخوانی در بین اقشار مختلف جامعه و در ادامه مسابقات کتابخوانی ماهیانه و با توجه به در پیش بودن عیدسعید غدیرخم اقدام به برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی امامت امیرالمومنین(ع) در سنجش خرد ویژه عموم شهروندان کرده است که این مسابقه به صورت پیامکی برگزار و کرده که به 20 نفر از کسانی که پاسخ درست ارسال کنند هدایایی اهدا می‌شود.

شهردار اراک عنوان کرد: مسابقه کتابخوانی از کتاب ماجرای غدیرخم نیز ویژه کودکان و نوجوانان است و در جشنواره کودک توزیع و جوایز آن در پایان برگزاری این جشنواره توزیع می‌شود، همچنین مسابقه کتابخوانی گزارش لحظه به لحظه از واقعه غدیر ویژه کارکنان مجموعه بزرگ شهرداری بوده که کارکنان مجموعه شهرداری باید پس از مطالعه کتاب پاسخنامه سؤالات انتهای کتاب را تکمیل و به روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارسال کنند.

 

 

 

منبع:    تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار