4552
۱۸ شهریور ۱۳۹۵

برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان در بیجار

جمشید فرجودعکاس پرآوازه بیجاری در رابطه با نمایشگاه نقاشی کودکان در این شهر گفت: نمایشگاه نقاشی کودکان مملو از شگفتی است، کشف این دنیا که با استفاده از ساده ترین رنگ ها دنیایی پر از راز و رمز می آفرینند، هنرمندی خاصی نیاز دارد.

به گزارش کودک پرس جمشید فرجود گفت:چند سالی بود که از برگزاری نمایشگاه نقاشی و بویژه نقاشی کودکان محروم بودیم.
وی که به دیدن نمایشگاه آثار نقاشی کودکان آمده بود، اظهار کرد: شلوغی سالن نمایشگاه نقاشی کودکان تحت آموزش کانون پرورش فکری مجالی برای کامل دیدن آثار نمی داد، اما با دیدن چند اثر متوجه شدم که به دنیای شگفت انگیزی قدم گذاشته ام، منتظر زمان خلوت نمایشگاه شدم و سپس کارها را به دقت دیدم.
وی با بیان اینکه با دیدن این آثار شگفتی ام دو چندان شد، ادامه داد: سادگی کارها و شجاعتی که در اجرا بود مرا بیشتر و بیشتر مجذوب دنیایی دیگر و از دریچه نگاه کودکان می کرد، کودکانی که فارغ از تمام ظواهر برپایی یک نمایشگاه و جوانب آن، آثاری استادانه خلق کرده بودند.
هنرمند شناخته شده حوزه عکاسی، افزود: من در این دنیای نقاشی کودکان که در آن رنگ ها غوغا کرده اند و قلم و فکر چه آزاد و رها بر صفحه کاغذ چرخیده و به آن جان داده است، هر لحظه و با دیدن هر کار بیشتر محو و مجذوب می شدم.
به گفته فرجوند(فردا)، دیار گروس از استعدادهای نهفته هنری زیادی برخوردار است و این نمایشگاه توسط کودکان نشان از پتانسیل بزرگی در دل نهفته گروس دارد.
وی با مطرح کردن این پرسش که مدیران امروز و اولیای کودکان برای آینده آنها چه فکری خواهند داشت، گفت: آیا اینها هم مثل هزاران کودک دیگر به امان خدا رها می شوند و یا آنها را شناسایی کرده و برای شکوفایی استعدادهای خفته آنان برنامه ریزی خواهند کرد.
وی به یکی از نقاشی ها اشاره کرد و افزود: یکی از این کودکان با رنگ هایش محدود و خلاصه اما استادانه، محور کار خود را انسان قرار داده است.
وی ادامه داد: انسانی که نقش مهمی در کار دارد، شاید این انسان نماینده تمام انسان هایی باشد که او دیده است و یا می شناسد.
به گفته فرجوند، سادگی رنگ ها در کنارهم به اثر جانی تازه بخشیده و با رهایی از تمام قید و بندهایی آکادمیک و پزهای روشنفکرانه، حضور انسان را گرامی داشته است.
او به توصیف کار آریسا رحمانیه پرداخت و گفت: او میان رنگ هایش به یک سادگی دیگر رسیده و آن پیچیدگی کار آرشام ثقفی را ندارد هرچند در بعضی از تابلوها تکنیک آموزش داده شده بر خود اثر، می چربد اما ناگفته واضح است که این شروع راه است و قدر استادان آنها را باید دانست و به آنها تبریک گفت.
هنرمند برجسته کشور و دارای چندین عنوان برتر عکاسی خطاب به کودکان شرکت کننده در نمایشگاه گفت: سپاسگزارم که مرا هم به دنیای شگفت انگیز خود دعوت کردید، از شما بسیار آموختم.
وی ادامه داد: هنرمندان فردای ایران همین کودکان هستند و که باید انها را پاس داشت چرا که نعمت الهی به هرکسی ارزانی نمی شود.
او گفت: این استعداد خدایی را با خلوص دل و نگاه معصومانه خود رشد دهید که خداوند متعال کمال زیبایی ها است و خریدار زیبایی ها هم او است.
فرجوند به مدیران فرهنگی و هنری توصیه کرد: منتظر شکوفا شدن استعدادی و سپس تقدیر و تشکر از او نباشید، بسیاری از استعدادهای نهفته در وجود کودکان، بخاطر غلفت همه ما به فراموشی سپرده می شود.
وی تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه و جشنواره ها، بهترین فرصت برای استعدادیابی و شکوفایی هنرهای مغفول مانده درعرصه های مختلف هنری است، پس مدیران و خانواده ها بر این موضوع توجه جدی داشته باشند و آنرا محور اصلی کار خود قرار دهند.
فرجوند به خانواده ها یک توصیه تخصصی نیز ارائه کرد و آن اینکه خیلی منتظر دیگران نباشند و تلاش کنند فرصت حضور در نمایشگاه ها و جشنواره ها را خود در دیگر شهرها و عرصه ها بوجود آورند.
وی یادآور شد: هنر در وقت عرضه و رقابت شکوفا می شود بنابراین والدین باید تلاش کنند انگیزه بیشتری برای کودک خود فراهم کنند.
نمایشگاه نقاشی کودکان توسط کانون پرورش فکری کودکان بیجار به مدت یک هفته در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد.
این نمایشگاه در مدت دو روز گذشته مورد استقبال خوب مردم شهر بیجار قرار گرفته است. بیجار در 145 کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار