موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
4157
۱۵ شهریور ۱۳۹۵

محمدرضا شمس نویسنده برتر ادبیات کودک و نوجوان شد

محمدرضا شمس از سوی دانشگاه شیراز با انتخاب اساتید و دانشجویان به عنوان نویسنده برتر ادبیات کودک و نوجوان در ۴۰ سال اخیر شناخته شد.

به گزارش کودک پرس    محمدرضا شمس از نویسندگان کودک و نوجوان کشورمان در مورد انتخاب خود به عنوان نویسنده برتر ادبیات کودک و نوجوان گفت: دانشگاه شیراز رشته اختصاصی ادبیات کودک و نوجوان را تدریس می کند. اساتید و دانشجویان رشته ادبیات کودک و نوجوان کتاب های این حوزه را در 40 سال اخیر یعنی از سال 57 تا 90 بررسی کرده اند تا بتوانند نویسنده و کتاب برتر ادبیات کودک و نوجوان را انتخاب کنند.

شمس اظهار داشت: بر طبق بررسی هایی که از سوی اساتید و دانشگاه شیراز طی چند سال تحقیق صورت گرفته است، احمدرضا احمدی، خانم کلهر و بنده به عنوان سه نویسنده در حوزه ادبیات کودک و نوجوان در 40 سال اخیر انتخاب شدیم و بنده نیز از بین این سه انتخاب به عنوان نویسنده برتر به طور آکادمیک انتخاب شدم.

وی بررسی ادبیات کودک و نوجوان در 40 سال اخیر را کاری ارزشمند دانست و گفت: اساتید ادبیات دانشگاه شیراز بسیار فعال هستند. کاری که آنها طی چند سال در زمینه ادبیات کودک و نوجوان انجام دادند، ارزشمند و قابل تقدیر است. اساتید و دانشجویان رشته ادبیات کودک و نوجوان تمام کتاب های این حوزه را در 40 سال اخیر خواندند و دنبال کردند.

این نویسنده کودک و نوجوان اظهار داشت: بعد از بررسی های انجام شده از سوی دانشگاه شیراز در زمینه ادبیات کودک و نوجوان در 40 سال اخیر 10 کتاب به عنوان کتاب برگزیده ادبیات کودک و نوجوان انتخاب شد که کتاب ” ننه گلاب ” بنده نیز جزو آنها بود.

شمس خاطرنشان کرد: دانشگاه شیراز طی مراسمی از نویسنده برتر ادبیات کودک و نوجوان در 40 سال اخیر و نویسندگان 10 کتاب برگزیده تقدیر به عمل آورد. متاسفانه من نتوانستم در این مراسم حضور پیدا کنم. بسیاری از نویسندگان حوزه ادبیات کودک و نوجوان در این مراسم حضور داشتند. در این مراسم از سوی دانشگاه شیراز به بنده دیپلم افتخار و لوح تقدیر ارایه شد. قرار است در دانشگاه مشهد و تهران نیز که رشته تخصصی ادبیات کودک و نوجوان تدریس می شود، کارهایی در این حوزه صورت گیرد. به هر حال چون دانشگاه آکادمیک است کارهایی که در این حوزه صورت می گیرد، جای تقدیر و تشکر دارد.

شمس تاکنون جوایزه همچون، لوح تقدير كتاب سال كانون پرورش فكرى كودكان و نوجوانان، كتاب سال سلام، قصه‌ سال مجله‌ سروش كودک، لوح زرين جشنواره مطبوعات كانون پرورش فكرى كودكان و نوجوانان،‌ جشنواره مطبوعات، كتاب سال شوراى كتاب كودک و ديپلم افتخار از IBBY،  انجمن فرهنگي را از آن خود کرده است. وی همچنین در نمایش های عروسکی “عصای کارگشا” (فیاضی)، “موش کوچولو “(دادشکر)، “کارآگاه ۲” (غریب پور)، “بابابزرگ و ترب” (غریب پور)، “لی‌لی‌حوضک” (عبدالملکی)، “هرچیز به جای خویش نیکوست” (غریب پور)، “٦ جوجه کلاغ و یک روباه” (غریب پور) و در فیلم عروسکی “کارآگاه ٢” به کارگردانی غریب پور هم به عنوان عروسک گردان و بازیگر حضور داشته است.

منبع:    شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار