موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
4017
۱۴ شهریور ۱۳۹۵

انتشار فراخوان مقاله برای مجله علمی- پژوهشی تربیت اسلامی

فراخوان مقاله در مجله علمی- پژوهشی تربیت اسلامی ویژه نامه «فلسفه برای کودکان و نوجوانان از منظر تربیت اسلامی» منتشر شد.

به گزارش کودک پرس    فلسفه برای کودکان رویکردی جدید در آموزش تفکر به کودکان و نوجوانان به شمار می آید، این رویکرد در حوزه اهداف، روش ها، محتوا و نظام ارزشیابی خود حاوی مبانی نظری و فلسفی خاصی است که بعضا متفاوت با مبانی نظری و فلسفی پذیرفته شده در کشور ماست. همین امر زمینه را برای بررسی بیشتر و نقد آن فراهم می سازد. مطالعات زمینه ای و بنیادی در ارتباط با فلسفه برای کودکان کمتر انجام شده است. این در حالیست که این برنامه با تکیه بر اهداف خاص خود وبا بهره گیری از متون و روش های غیربومی در کشور ما آموزش داده می شود.

دوفصلنامه علمی – پژوهشی تربیت اسلامی با هدف پرکردن خلاء مطالعاتی یاد شده و ایجاد بسترهای لازم برای بومی سازی فلسفه برای کودکان در ایران در نظر دارد ویژه نامه را منتشر کند به همین منظور از تمامی پژوهشگران، اساتید حوزه و دانشگاه، دانشجویان و طلاب علاقه مند به پژوهش در این زمینه برای نگارش مقاله در قالب علمی – پژوهشی دعوت به عمل می آید.

محورهای این ویژه نامه عبارتست از: مفهوم، جایگاه و ماهیت تفکر و مفاهیم مرتبط با آن در ارتباط با تربیت فکری کودکان و نوجوانان از منظر اسلام، سوابق و تاریخچه تربیت فکری کودکان و نوجوانان در اسلام، محتوا و متون مناسب برای تربیت فکری کودکان و نوجوانان در اسلام، سبک ها و روش های تربیت فکری کودکان و نوجوانان در اسلام، تجارب و برنامه های تربیت فکری کودکان و نوجوانان در اسلام، مبانی فلسفی، جامعه شناختی و روان شناختی فلسفه برای کودکان و نوجوانان از منظر تربیت اسلامی، بررسی و ارزیابی رویکردهای موجود در فلسفه برای کودکان از منظر تربیت اسلامی، آسیب ها و تهدید های موجود در آموزش فلسفه به کودکان از منظر تربیت اسلامی و راه ها و روش های بومی سازی فلسفه برای کودکان در ایران با رویکرد به تربیت اسلامی.

مهلت ارسال مقاله برای این ویژه نامه تا پایان آذرماه و تاریخ انتشار ویژه نامه هم بهار و تابستان ۱۳۹۶ است.

علاقمندان برای ارسال مقاله به این ویژه نامه می توانند به آدرس http://islamicedu.rihu.ac.ir/ مراجعه کنند.

 

 

منبع:    مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار