موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
33416
۲۱ آبان ۱۳۹۶
همزمان با دومین روز هفته کتاب صورت گرفت؛

رونمایی از سه مجموعه کتاب با حضور نویسندگان و کارشناسان فرهنگی

نویسندگان، مترجمان، تصویرگران و کارشناسان فرهنگی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گرد هم آمدند تا با شرکت در مراسم رونمایی از سه مجموعه «اسمت چیه؟»، «قصه‌های ما و مامانمان» و «هندسه عصر حجری»، تولد این کتابها را جشن بگیرند.

به گزارش کودک پرس ، مراسم رونمایی از سه مجموعه کتاب کودک و نوجوان روز یکشنبه، همزمان با دومین روز بیست و پنجمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.
آشنایی با کاربردهای هندسه از مجموعه 6 جلدی ماجراهای‌ نابغه عصر حجر از جمله کتاب هایی است که در این مراسم رونمایی شد.

 

این کتاب به قلم جری بایلی و فلیسیا لاو و با ترجمه‌ مجید عمیق نگارش شده است، لئو و پالاس قهرمان‌های کوچکی در عصر حجر هستند لئو و گربه‌ دست ‌آموز او در این مجموعه کودکان را با دنیای شگفت‌انگیز شکل‌های هندسی آشنا می‌کنند و پرورش خط، دایره، کره، مربع، مکعب و مثلث موضوع‌های هر یک از این کتاب‌ها را تشکیل می دهند.

دو مجموعه کتاب «اسمت چیه؟» سروده‌ شراره وظیفه‌شناس، تصویرگری حدیثه قربان و طراحی میترا مسیحا و «قصه‌های ما و مامانمان» نوشته‌ نیکو زرافشان با تصویرگری زهره پریرخ از دیگر کتاب هایی بود که در این مراسم رونمایی و تولد آنها جشن گرفته شد.

مدیرکل انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این مراسم گفت: در دنیای امروز که در چنبره نامهربان مجازی گرفتار شده است به نظر می‌رسد کتاب هنوز جایگاه خود را حفظ کرده و حتی در کشورهایی که زودتر از ما وارد این فضا شده اند همچنان نمایشگاه های کتاب و تصویرگری با رونق گذشته برگزار می‌شود.

 

رضا موزونی اظهار داشت: انتشارات کانون با بهره گیری از کارشناسان متعدد و برگزاری کارگروه های مختلف بر اساس رده سنی و موضوع سعی داشته تا کتاب هایی با ویژگی خوب به دست مخاطبان برساند.
وی تاکید کرد: از رویکردهای اصلی کانون این است که کتاب ها و محصولات فرهنگی، مستقیم به دست بچه ها برسد و اولین مخاطبان کانون، یک هزار کتابخانه در سراسر کشور و سپس فروشگاه های کتاب است و یکی از محورهای اصلی فعالیت کانون برای سال آینده، توجه به مسائل محیط زیستی خواهد بود.
مدیر کل انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از تمامی نویسندگان دعوت کرد دست دوستی به سمت کانون دراز کرده و با این مرکز همکاری بیشتری داشته باشند.

مدیر انتشار دو مجموعه «اسمت چیه؟» و«قصه های ما و مامانمان» نیز در این مراسم با اشاره به اینکه تولید کتاب های مرغک یکی از کارهایی است که در راستای خلق کتاب و بازی برای کودکان انجام شده است، گفت: در این مجموعه تکیه ما روی کودکان 6 ماه به بالا است.
زهره پریرخ ادامه داد: آثارمان را در برابر کودکی دیدیم که تجربه اندکی دارد و احساسات قوی، کودکی که در برخورد با پدیده ها بیشتر به خودش فکر می کند و از دید خود به آن می پردازد، در عین سادگی، پیچیده است و تخیل قوی دارد اما در عین حال مشکلات خود را هم دارد.
وی افزود: با تکیه به این نکته ها به سوی خلق کتاب های تصویری رفتیم، کتاب های تصویری به وسیله یک مجموعه تصویر، بدون متن یا متن بسیار کم، اطلاعاتی را در اختیار مخاطب قرار می دهند یا قصه ای را بازگو می کنند.

پریرخ یادآور شد: پایه خلق این نوع کتاب های تصویری از سال 87 گذاشته شد و در مدت پنج سال آثار متعددی در زمینه های مختلف آفریده شده است.
ویژه برنامه های بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از 20 تا 26 آبان در سراسر کشور برگزار می شود.

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار