32814
۱۶ آبان ۱۳۹۶
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمان خبر داد؛

راه‌انداری کتابخانه دیجیتال برای نابینایان کودک و نوجوان کرمانی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان گفت: مقرر شده است، شرکت سامسونگ کتابخانه دیجیتال نابینایان کودک و نوجوان را طی دو ماه آینده در استان کرمان راه‌اندازی کند.

به گزارش کودک پرس ، محمدجواد حسین‌نژاد صبح امروز در نشست خبری بیست و پنجمین هفته کتاب جمهوری اسلامی که در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از دستگاه‌هایی که در بحث کتاب‌خوانی فعال است، اداره کل کتابخانه‌های عمومی است، هم‌اکنون 132 باب کتابخانه عمومی و بیش از 130 هزار نفر عضو فعال در این مراکز در سطح استان وجود دارد.

وی بیان داشت: سال گذشته بیش از یک میلیون و 470 هزار جلد کتاب به امانت داده شده است، بیش از 400 نفر از افرادی که در کتابخانه‌ها فعالیت می‌کنند در رشته کتابداری تحصیل کرده‌اند، فعالیت‌های متنوعی برای کتابخانه‌های استان پیش‌بینی شده است و بیش از 100 هزار جلد در حوزه کودک و نوجوان خریداری کردیم، سال گذشته در بیش از 300 جلسه به مسائل کتابخانه‌ها پرداخته شده است.

حسین‌نژاد با اشاره به اینکه سال گذشته 300 هزار جلد کتاب در ایستگاه‌های کتاب شهر عرضه شد، تصریح کرد: مقرر شده است، شرکت سامسونگ بخش نابینایان کتابخانه مرکزی کرمان را بازسازی و کتابخانه دیجیتال نابینایان کودک و نوجوان را در دو ماه آینده راه‌اندازی کند، یکی از ظرفیت‌های خوب کرمان بخش خیران کتابخانه‌ساز است و هم‌اکنون 30 باب کتابخانه خیرساز در کرمان داریم.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان ابراز داشت: مقرر شده است در این هفته بیش از 300 نشست کتاب‌خوان با معرفی کتاب‌های خوانده شده در سطح مدارس برگزار شود، همچنین برگزاری جلسه‌های نقد کتاب، جمع‌خوانی و قصه‌خوانی کتاب، نذر کتاب و دو برنامه تکریم از کتابداران از جمله فعالیت‌های هفته کتابخوانی است.

وی اذعان داشت: خیرانی داشتیم که سود محصولات کشاورزی خود را به خرید و ساخت کتابخانه اختصاص داده‌اند، اداره کل کتاب‌خوانی این توان مالی را ندارد که در تمام شهرستان‌ها کتابخانه مجهز ایجاد کند، اما خیران یا شهرداری‌ها می‌توانند با اختصاص مکان و فضای ویژه در توسعه امر کتاب‌خوانی نقش داشته باشند و اداره کل ما به تجهیز این کتابخانه‌ها بپردازد.

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار