31889
۱۰ آبان ۱۳۹۶
رئیس سازمان بهزیستی در ساری عنوان کرد؛

سالانه ۳۰ هزار کودک معلول در کشور متولد می‌شود

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی، گفت: سالانه ۳۰ هزار کودک معلول در کشور متولد می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، انوشیروان محسنی بندپی در همایش علمی کاربردی روسای ادارات فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری بهزیستی کشور در مجتمع فرهنگی شهید بهشتی ساری اظهار داشت: امروزه نهادینه کردن دولت الکترونیک از اهمیت بالایی برخوردار بوده که امیدواریم در بودجه 97 این امر با جدیت بیشتری لحاظ شود.

 

وی افزود: عصر امروز عصر تکنولوژی و ارتباطات است که باید خود را در مسیر رشد و تکنولوژی قرار دهیم درغیر این صورت موجب عقب‌ماندگی جامعه می‌شود که این همایش فرصتی برای کسب دستاورد علمی است تا در زمینه اقدام و عمل موفق باشیم.

محسنی بندپی بیان کرد: اگر از جهان امروز عقب بمانیم از پیشرفت جا می‌مانیم و یا اثربخشی و کارکرد عملکرد ما کاهش می‌یابد که فکر دولت الکترونیک و ساماندهی مدیریت دولتی جهت اثربخشی شفاف‌سازی نقش مهمی دارد که سازمان بهزیستی کشور در توسعه تکنولوژی و داده های جدید خود را وفق داده است.

 

وی گفت: سالانه 25 تا 30 هزار کودک معلول در کشور متولد می‌شوند. کوری، قطعی عضو و دیگر معلولیت‌ها بوده که فراهم کردن اطلاعات می‌تواند ما را در تصمیم‌سازی کمک کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: کاهش سن اعتیاد و افزایش اعتیاد در جوانان موجب شد تا سازمان بهزیستی گام مهم در این زمینه بردارد.

محسنی گفت: با آنکه پیشگیری از معلولیت از وظایف بهزیستی نیست اما تلاش می‌کنیم با این اطلاعات و آماربه سیاست‌گذاری درست برسیم و نقشه راه را به درستی عمل کنیم.

 

وی گفت: در گذشته نسبت به معتادان جامعه از نقش مهم حمایت اجتماعی غافل می‌شدیم که موجب برگشت فرد می‌شد که مراکز ترک اعتیاد با بازنگری برنامه‌ها تلاش شود این آمار را کاهش دهیم

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اهمیت دانش آموزان در جامعه گفت:47 درصد طلاق‌ها در پنج سال اول زندگی رخ می‌دهد که بایداقدامات پیشگیرانه به موقع انجام شود و نه گفتن را از کودکی به فرزندان یاد دهیم تا به هر پیشنهادی جواب مثبت ندهند.

 

وی افزود:کاهش آلودگی زیست محیطی،کاهش رفت و آمد برای افراد از مزایای فناوری اطلاعات ارتباطات و تحول اداری بوده که باید نسبت به تولید اطلاعات و شواهد دقت و کارها روان سازی شود تا از گسترش تکنولوژی وتجهیز کردن اطلاعات و ارتباطات جهت خدمات مطلوب استفاده کنیم.

دبیر کمیسیون امور اجتماعی و الکترونیک سازمان بهزیستی نیز در این نشست گفت: اطلاعات و داده‌ها جز ثروت ملی و انحصاری جامعه است که باید از آن استفاده درست شود و مفهوم آن را به درستی نهادینه کنیم.

 

اشتریان افزود: دانش مدیریتی، زیستی و پزشکی و دیگر دانش‌ها غنی می‌شود که با سطوح دسترسی میتوان پژوهشگران و دانشمندان از این آمارو اطلاعات جهت تحلیل و آنالیز استفاده کنند.

وی تصریح کرد: وظیفه ملی ما این بوده تا به مقوله فناوری اطلاعات و ارتباطات بپردازیم و برای توسعه باید اخلاق حرفه ای و شرافت کاری را در سازمان افزایش دهیم که یکی از اشکالات، نداشتن تعامل ارائه اطلاعات از سایر دستگاها با این نهاد است که این امر باید میان دستگاهای اجرایی نهادینه شود.

اشتریان گفت: مفهوم جدید عدالت سایبری در حوزه فناوری اطلاعات در دسترس بودن و دسترس پذیر بودن اطلاعات مددجویان بهزیستی است که در برنامه ششم این امر اجرا می‌شود.

 

وی بیان کرد: جمع آوری اطلاعات و آمار از حالت سنتی خارج شده و نوین شده که بدانیم علاوه بر فعالیتهای حوزه توانمندسازی مددجویان به این امرمهم در دسترس بودن توجه کنیم.

اشتریان بیان کرد: در زمینه دولت الکترونیک همه ما مسئول هستیم که باید به معماری اطلاعات، معماری داده و معماری سازمانی توجه شود.

دبیر کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک گفت: یکی دیگر از مشکلات امروز ما عدم شفافیت لازم دادهاست که در حوزه سیاست گذاری باید نسبت به پالایش داده‌ها حساس باشیم.

در این همایش از دو سامانه خدمات رسانی مددجویان در بستر دولت همراه و سرشماره سازمان بهزیستی کشور در قالب پروژه دولت همراه رونمایی شد.

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار