31886
۱۰ آبان ۱۳۹۶
ارشد نظامی آجا در گلستان و مازندران:

فرهنگسازی دفاع غیرنظامی از سنین کودکی آغاز شود

ارشد نظامی آجا در گلستان و مازندران و فرمانده قرارگاه لشکر ۳۰ گرگان گفت: آموزش دفاع غیرنظامی پدافند غیرعامل باید از سنین کودکی و مهد کودک ها آغاز شود.

به گزارش کودک پرس ، امیر سرتیپ ۲ ستاد مهدی معمارباشی با اشاره به هفته ملی «پدافند غیرعامل» اظهار کرد: پدافند غیرعامل به منظور کاهش آسیب ها، خسارات و تلفات مالی و جانی در زمان بروز حادثه انجام می شود که دارای اهمیت بسیاری است.

معمارباشی افزود: کشور ما چند سالی است که به علم پدافند غیرعامل دست پیدا کرده و اکنون در محیط دانشگاه به دانشجویان آموزش داده می شود.

وی تصریح کرد: البته برای آنکه به نقطه ایده آل برسیم باید فرهنگ این نوع دفاع غیرنظامی را از سطح دانشگاه به سنین کودکی بیاوریم و با زبان و ادبیات کودکان آموزش را آغاز کنیم و از دوران مهد کودک تا دانشگاه به ترتیب این فرهنگسازی ادامه پیدا کند.

 

وی ادامه داد: چنانچه سلسله مراتب فرهنگسازی به این شکل اجرا و نهادینه شود آنگاه می توانیم از این علم به نحو مطلوب تری استفاده کنیم تا به یک فرصت برای ما تبدیل شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ گرگان با اشاره به نهادینه شدن فرهنگ پدافند غیرعامل در محیط نظامی گفت: نیروهای مسلح باتوجه به اینکه آگاهی و شناخت کاملی از پدافند غیرعامل دارند اقدامات بسیار خوبی در این راستا انجام داده اند.

 

امیر معمارباشی خاطرنشان کرد: با برگزاری کلاس های آموزشی در سطح پادگان، رزمایش متعدد و دعوت از اساتید دانشگاهی در این زمینه فعالیت های خوبی داشته ایم که نتیجه آن در زمان بروز بحران های گذشته مانند معدن زمستانی یورت، سیل زرین گل علی آباد و آتش سوزی جنگل های گلستان دیده شده است.

به گفته وی، نیروهای مسلح همواره در مواقع لزوم در بحران ها وارد صحنه می شود و به سایر دستگاه های امدادی برای مقابله با آن بحران کمک شایانی می کنند.

 

منبع: مهر

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار