31827
۱۰ آبان ۱۳۹۶
با حضور مسئولان؛

برگزاری نخستین نشست تخصصی مربیان مهدهای کودک سمنان در حوزه ادبیات کودک و دفاع مقدس

نخستین نشست تخصصی مدیران و مربیان مهدهای کودک در حوزه ادبیات کودک و دفاع مقدس در سمنان برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، نخستین نشست تخصصی مدیران و مربیان مهدهای کودک با موضوع ادبیات کودک و دفاع مقدس با حضور «هادی مظاهری» مشاور امور ایثارگران استانداری سمنان، «زینب کرکه‌آبادی» مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سمنان، «علیرضا ایزدپور» مدیرکل بهزیستی استان، سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان، «نور علی سماکوش» مدیرکل امور کتابخانه‌های استان و نمایندگان ادارات آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بنیاد شهید و حوزه هنری در سالن شهید شاهورانی بهزیستی استان برگزار شد.

 

مدیرکل بهزیستی استان سمنان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا علی‌الخصوص شهید شاخص سازمان بهزیستی، شهید گرانقدر «دکتر فیاض‌بخش»، اظهار داشت: هدف از برگزاری چنین نشست‌هایی، بهره‌گیری بیشتر از آموزه‌های تخصصی در حوزه دفاع مقدس و توانمندی بیشتر در جهت انتقال ارزش‌های دینی به فرزندان انقلاب است.

 

وی ضمن اذعان به نظارت دقیق اداره کل بهزیستی مبنی بر انتخاب و گزینش مدیران و مربیان توانمند مهدهای کودک، خاطرنشان کرد: اعتقاد و التزام عملی به ارزش‌های دینی در مدیران و مربیان مهدهای کودک است که می‌تواند در بکارگیری هوشمندانه از علوم دینی و اسلامی فرزندانی توانمند تربیت کند.

ایزدپور با اشاره به سوابق تاریخی فرهنگ اصیل ایرانی و عجین شدن آن با آموزه‌های ناب اسلامی صداقت و درستکاری را از خصوصیات فرهنگ ایرانی دانست و افزود: همگان باید در حفظ این جایگاه با ارزش و تقویت آن بکوشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان در ادامه این نشست با اشاره به حادثه تاریخی عاشورا و مجاهدت و رشادت‌های سرنوشت‌ساز در اسلام تا زمان تشکیل حکومت اسلامی در عصر حاضر، دفاع مقدس را در انقلاب اسلامی ما اوج عزت و ایستادگی و ایثارگری در مقابل ظلم و زور زمانه دانست.

سلامی خاطرنشان کرد: ما برای ماندن در مسیر نورانی انقلاب که مسیر عزت و سعادت دنیا و آخرت است، باید فرزندانمان را با تعالیم و فرهنگ اسلام و انقلاب، آداب اسلامی، روحیه شهامت و شجاعت‌طلبی، تقویت اعتقادات و باورهای دینی هرچه بیشتر آشنا کنیم تا فرزندان صالح و مقاوم در مقابل آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی داشته باشیم.

 

وی به وجود آمدن ادبیات جدید در فرهنگ اسلامی ایران را از آثار و برکات دفاع مقدس دانست و گفت: این فرهنگ سبب تقویت ایمان و معنویت و اخلاق در جامعه اسلامی خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان خاطرنشان کرد: وحدت و همبستگی و بهره‌گیری از آموزه‌های دینی در سایه ایمان و در مکتب امام از عوامل تقویت ارزش‌ها و مبانی اسلامی در بین مردم در دوران دفاع مقدس بود که با ظهور آسیب‌های جدید اجتماعی باید از سلاح اعتقادی قوی در منطبق نمودن قصه‌ها با ادبیات نسل جدید و همکاری و هم‌فکری و حضور موثر دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوع کودکان در جهت واکسینه نمودن فرزندان و نسل جدید انقلاب گام برداشت.

 

منبع: خبرگزاری دفاع مقدس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار